Skrevet av Emne: "Juleturnsprell" julen 2009!  (Lest 6256 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
    • GYMBO's forum for turn, cheer o.l.
"Juleturnsprell" julen 2009!
« på: Torsdag, 10. Desember 2009, 05:37 »
Det vil bli mulighet for folk som er hjemme og har lyst til å trene/turne litt til å gjøre det i hallen GIF Turn bruker på Lahaugmoen. Hallen har fullt sett med apparater for apparatturn kvinner og menn (unntatt frittståendefelt), stor trampoline, trampett(er) og en Team-track (en lavere, flatere airtrack som kan stilles hardere enn "vanlige" airtracker). Det er også forholdsvis godt med matter, landingsmatter og tjukkaser. Hallen er ikke veldig lett tilgjengelig med offentlig transport, men ligger greit til med bil (5 minutter fra E6, avkjøringen ved Hvam). (Det går minst en buss langs hovedveien, som er i gangavstand til hallen, også direkte fra Oslo.)

Det vil være tilgjengelig vanlig videokamera og et highspeedkamera, med diverse muligheter for å vise på skjerm under treningene! (Som jeg egentlig alltid har med utstyr til for de som er borti meg på vanlige treninger... Så det er stort sett alltid mulighet til å få filmet og sett litt på ting under trening hvis ønskelig!)

Jeg vil være i hallen og være tilgjengelig hele tiden under treningene, og det vil være enkelte andre trenere til stede også. Jeg vil til en viss grad forsøke å dele treningen opp i "temaer" eller stasjoner hvor det jobbes med de samme tingene om dere vil. Slik håper jeg å kunne blande utøvere litt på kryss og tvers av både klubber og grener. Dere kan gjerne stille med egne trenere også, men for å bruke trampett eller trampoline med egne trenere må disse ha sikringskurs fra NGTF i gjeldende apparat.

Tidspunkter:
Søndag 20. desember 09.00-12.00 og 13.00-16.00
Mandag 28. desember 10.00-13.00 og 17.00-20.00
Onsdag 30. desember 10.00-13.00 og 17.00-20.00

(Det er satt opp en økt med sen start på mandagen og onsdag dels for at de som er så uheldige at de jobber disse dagene også skal ha mulighet til å være med. Om du kan trene en eller begge øktene en dag er det uansett samme pris, unntatt hvis du kommer og betaler kontant; da er det uansett 300,- kroner for HVER ØKT!)
(For de som vil trene to dager vil bli dette fakturert som treningsopplegg en helg, og for de som vil trene alle tre vil det bli fakturert som trening to dager.)

Påmelding MÅ gjøres senest dagen før, og den er ikke gyldig før dere har fått en faktura i retur og denne er betalt. Det kan være en fordel å være tidlig ute: Det KAN bli fullt.

Påmelding gjøres på mail til:
turntimer@gymbo.no
Påmeldingen må inneholde antall personer (også om dere melder på som lag) og hvilke(n) dag(er) dere vil være med, samt fakturaadresse. Det er også en fordel med navn og kontaktinfo på alle utøverne.

Dere skal rimelig umiddelbart få tilbakemelding om kundenummer, fakturanummer og øvrig betalingsinformasjon når dere melder dere på. Om dere ikke skulle få det "raskt nok", kan dere sende meg en melding på 90951633.

De som allerede ER medlemmer av forumet kan også enkelt stille spørsmålene her. De som ikke er medlemmer ennå kan gjerne melde seg inn så de kan poste her.Dere kan også sende spørsmål rundt treningen til den samme mailadressen som brukes til påmelding.

Priser:
Per person:
Pris treningsopplegg en dag: 300,-
Pris treningsopplegg to dager (prises/faktureres som en helg): 500,-
Pris treningsopplegg tre dager (prises/faktureres som TO DAGER): 600,-

• Hvis dere melder på 5-9 personer får dere 5% rabatt
  • Hvis dere melder på minst 10 personer får dere 10% rabatt
Hvis dere melder på gjennom et lag (må være minst 2 utøvere) får dere ytterligere 5% rabatt:
  • Hvis dere melder på 2-4 personer som lag får dere 5% rabatt:
  • Hvis dere melder på 5-9 personer som lag får dere 10% rabatt:
  • Hvis dere melder på minst 10 personer som lag får dere 15% rabatt:

Betaling MÅ være INNE senest fredag 18. desember så jeg kan se/få bekreftet at den er inne før treningen søndag 20. desember. Det er lite "bankdager" mellom treningen 20. desember og de to siste, så dette gjelder egentlig uansett hvilke dager man melder seg på.

Beklager at det blir kort frist på dette nå, men det har tatt litt tid å få på plass og finne en del ting før jeg kunne gå ut med et skikkelig tilbud. Prisene bærer til en viss grad preg av dette; de er LAVE (selv med bare en økt en dag er det 100,- kroner timen per utøver, og er man meldt på som et lag med minst 10 personer og trener alle dagene begge øktene betaler man under 30,- kroner per time per utøver!!!).

Håper folk synes dette er interessant og melder seg på!

Hvis det er noen som vil trene EKSTRA MYE i julen, eller som disse tidene passer dårlig for, kan dere eventuelt også forsøke å bestille privattimer (minst 2 timer hver dag). Mail med forespørsel sendes eventuelt samme adresse som påmeldingen til "Julesprell":turntimer@gymbo.no
« Siste redigering: Fredag, 11. Desember 2009, 09:08 av gymbo »
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Sv: "Juleturnsprell" julen 2009!: Hvordan komme seg dit
« Svar #1 på: Fredag, 11. Desember 2009, 07:59 »
Hvordan komme seg til hallen på Lahaugmoen!
Hallen GIF turn disponerer/leier på Lahaugmoen er den gamle gymsalen i det gamle militæranlegget på Lahaugmoen.

BIL:
Du kommer inn på området og nærmest riktig bygning ved å navigere til "Lahaugmoveien 44" enten med GPS eller på f.eks. Gule Siders kart. Men det treffer ikke helt, og vær oppmerksom på at de fleste kartsystemene guider deg inn på veier hvor du VIRKELIG må ha terrenggående bil (=det er IKKE NOE VEI DER!) for å komme frem hvis du kjører/får opp en rute via E6, enten nordfra eller sørfra (=fra Oslo). Hvis du kjører/får rute via Riksvei 4 skulle det ikke være noe problem uansett. Hvis du får rute via E6 (avkjøringen blir ved Hvam/Olavsgård) må du etter å ha kjørt bortover Hellerudsletta på Riksvei 22 IKKE ta til venstre før du kommer opp i bakken som ruten tilsier: Kjører du etter GPS må du bare ignorere masingen om å snu og følge Riksvei 22 til du har kommet litt opp i bakken og får et skilt med "Lahaugmoen" og pil til venstre; har du kjørt så langt at du får "Mortens Kro" til høyre har du kjørt for langt....

Når du kommer inn på det gamle militærområdet (du vil merke det selv om porten nå er borte; du er bl.a. forbi bolighusene) skal du kjøre rett frem noen hundre meter omtrent, til du får første skikkelige vei opp til høyre (det er et x-kryss). Når du har kjørt opp den lille bakken får du en parkeringsplass på høyre hånd; parker her. Bygningen som ligger mest rett frem når du kjører inn på parkeringsplassen er den som rommer gymsalen: Gå på høyre siden av bygget til baksiden der det er en ståltrapp; det er inngangen til hallen.

Her skulle det bli en link til kjørebeskrivelse fra Gule Sider fra Oslo S til Lahaugmoveien 44 (som da selvsagt tar feil vei det siste stykket...)

(Jeg kan forsøke å få lastet opp en POI for TomTom GPS'er også hvis det skulle være av interesse for noen...)

KOLLEKTIVTRANSPORT:
Å komme til Lahaugmoen med kollektivtransport er normalt ikke det største problemet, men søndag morgen er ikke helt lett...
Bussene som stopper i gangavstand er rute 321 Lillestrøm - Oslo Bussterminal (eller motsatt), men det tidligste du kan komme dit en søndag morgen er 09.33 (fra Lillestrøm) og 09.55 (fra Oslo Bussterminal). Stoppet du skal av på er uansett Lahaugmoen (Trafikanten opplyser "Hellerud" om du søker på "Lahaugmoveien 44" e.l, men da får du deg eventuelt en gåtur i skogen tror jeg... ;) ). Du går da samme vei som beskrevet for bilkjøring inn på området. Det er vel ca. 10+ minutter å gå fra stoppestedet. Den eneste muligheten jeg kan tenke meg for å nå treningen søndagen med "kollektivtransport" er å ta tog til Lillestrøm (er et fra Oslo til Eidsvoll som skal være der 08.32) og eventuelt taxi derfra (det er en liten mulighet for at jeg kanskje kan hente noen også...). Mandag og onsdag i romjulen (28. og 30. desember) skulle det ikke være noe problem; søk bare rute hjemmefra til Lahaugmoen på Trafikanten
« Siste redigering: Fredag, 11. Desember 2009, 09:03 av gymbo »
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Sv: "Juleturnsprell" julen 2009: Treningsopplegg
« Svar #2 på: Fredag, 11. Desember 2009, 09:02 »
Litt mer om treningsopplegget for Juleturnsprell:

Det vil være felles oppvarming som stort sett vil være "matte"-basert (på Team-Track og frittståendematte).

Etter oppvarmingen vil det ikke direkte deles i grupper, men det vil bli lagt opp til stasjoner/temaer som kan være f.eks. (i tilfeldig rekkefølge):

• Skråplan med bl.a. trening av stille flikk-flakk
  • Fra hest/kasse e.l.: Trening på volter (=saltoer) o.l. ned/trening på landinger
  • Skrutrening på trampett forover/bakover (til oppbygd?)
  • Trening på saltoer/flikk-flakk/stift på stor trampoline
  • Trening på stille salto fra klosser/på diverse tjukkaser/matter
  • Trening på grunnleggende matteturn; hjul, ruller, håndstående etc.
  • Trening av diverse serier på Team-Track
  • Trening av diverse serier på matter/frittståendematte
  • ...og for variasjon (og en del styrke kanskje?): Diverse apparater

Dette er bare et lite utvalg av ting man kan sette opp stasjoner for, og avhengig av hva dere som kommer har behov for blir det kanskje helt andre stasjoner som blir aktuelle. Det er også mulig å melde interesse for å trene på spesifikke ting når man melder på, så skal vi se om ikke vi kan få det til!

Ihvertfall søndag 20. desember vil det være mulig å være i hallen (eller rettere sagt i oppholdsrommet/møterommet i hallen) i pausen. I de lengre pausene i romjulen (28. og 30. desember) er det mulig det også kan gå an å oppholde seg i hallen, men da vil det være andre som trener der, så da kan det være dere blir kastet ut hvis det blir forstyrrende (ikke nødvendigvis fordi det blir bråket, men kanskje rett og slett fordi det blir for forstyrrende med for mange i salen). Uansett er det vannkoker, kaffetrakter og kokeplate (hvor ikke mer enn en ting kan stå på om gangen hvis vifteovnen står på... ;) ) på møterommet, og dere skulle ihvertfall få lov til å spise der alle dagene.

Det er også en viss mulighet for at det blir servert gløgg og pepperkaker e.l. under treningene/i pausene....
MVH
Børre

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Trenere: "Juleturnsprell" julen 2009!
« Svar #3 på: Fredag, 18. Desember 2009, 20:47 »
Litt oversikt over trenerne som vil være tilstede under de forskjellige treningene. En del av dem har sikkert mye mer å kunne føre opp som trener og utøvererfaring enn det jeg har satt opp her.

Trenere:

• Ingerid Bø: Trener og utøver i GIF Turn: Søndag 20. desember.
  • Tiril Marie Ruud: Tidligere troppsutøver Njård og Oslo Turn, trener i GIF Turn: Første økt mandag 28. og onsdag 30. desember.
  • Lene Hasvoldsæther: Trener Hammer Turn og trener og utøver Viqueens: Hele mandag 28. og onsdag 30. desember.
  • Ine Andersson: Tidliger apparat- og troppsturner Langhus, trener Langhus: Hele mandag 28. og første økt onsdag 28. desember.
  • Børre Jensen: Tidligere apparatturner i diverse foreninger (NM-vinner i lag for to av dem), selvstendig næringsdrivende som turntrener, internasjonal dommer turn menn: Hovedansvarlig og initiativtaker til samlingen, hvilket også betyr at jeg vil være tilstede alle dager/økter.
    Ja, jeg har litt mer info om meg selv...
« Siste redigering: Mandag, 21. Desember 2009, 08:31 av gymbo »
MVH
Børre

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Etteranmelding: "Juleturnsprell" julen 2009!
« Svar #4 på: Søndag, 20. Desember 2009, 07:58 »
Det er fortsatt mulig å etteranmelde seg til Juleturnsprell julen 2009. Men alle muligheter til rabatter er nå borte, og man må betale noe ekstra for å trene begge øktene en dag (100,- kroner per ekstra økt). De nye prisene vil for etteranmelding da bli som følger:

Priser per person:
Pris treningsopplegg en økt: 300,-
Pris treningsopplegg to økter en dag: 400,-
Pris treningsopplegg en økt to forskjellige dager (prises/faktureres som en helg): 500,-
Pris treningsopplegg en økt en dag og to økter en annen dag (prises/faktureres som en helg + tillegg): 600,-
Pris treningsopplegg to økter to dager (prises/faktureres som en helg + tillegg): 700,-

Hvis man møter opp uten å ha meldt på på forhånd er det 300,- kroner for hver økt uansett (betalt kontant!), og man er selvsagt heller ikke sikret å få trene. Er det plass, går det selvsagt greit.
MVH
Børre

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Rettelse: Trenere: "Juleturnsprell" julen 2009!
« Svar #5 på: Mandag, 21. Desember 2009, 08:34 »
Rettelse!

Jeg hadde byttet om på når Lene Hasvoldsæther og Ine Andersson skulle være tilstede på treningene. Dette er nå rettet opp. (Forskjellen var kun hvem som skulle være siste økt på onsdag 30. desember.)
MVH
Børre

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Noen siste opplysninger: "Juleturnsprell" julen 2009!
« Svar #6 på: Søndag, 27. Desember 2009, 18:05 »
Bare noen siste opplysninger, og en liten "advarsel":

Hallen er til tider veldig kald! Det skal visst ha blitt rettet opp rett før jul, men jeg har ikke vært der etter at det skulle ha blitt rettet opp. Og det er meldt om så lave temperaturer at det er heller ikke sikkert at det er nok! Så sørg for å ha med/på nok og VARME klær!!!

Det er også både kaldt og hardt gulv i hallen, så for oppvarmingen må man nesten ha noe varmt på bena! Til selve treningen vil det ikke være lov å bruke cheer-sko eller tilsvarende med hard såle (ser helst at det ikke brukes under oppvarmingen heller), men gymsokker (med gummisåle!) kan med fordel benyttes.

Det vil være mulig å oppholde seg i hallen/"møterommet" i pausen mellom øktene. For de med bil skulle det også være mulig å komme seg til diverse kjøpesentre/butikker hvis ønskelig (nærmeste senter er på Skedsmokorset). Det befinner seg en kebab/pizza-sak litt nedenfor der hvor bussen stopper/man tar av hovedveien (men jeg vet ikke om de holder åpent nå) om man skulle ha behov/ønske om å kjøpe seg mat i pausen.

Så til slutt vil jeg bare ønske alle påmeldte velkommen til masse trening, og forhåpentligvis en del ny kunnskap/ferdigheter!!!

Edit: Mortens Kro holder visst stengt til over nyttår: " Julaften – 1. dag nyttår : Stengt" (Det ble lest som stengt til 1. juledag... Hvem i alle dager snakker om 2. dag nyttår (som var fortsettelsen...)?!! Da er det 1. (og ihvertfall 2.!) JANUAR!!!)
« Siste redigering: Søndag, 27. Desember 2009, 18:37 av gymbo »
MVH
Børre