Skrevet av Emne: EM turn menn i Lausanne, Sveits, 2008  (Lest 2474 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
    • GYMBO's forum for turn, cheer o.l.
EM turn menn i Lausanne, Sveits, 2008
« på: Fredag, 9. Mai 2008, 12:39 »
Da er jeg ferdig med den "verste" delen av jobben for min del: 3 puljer på 3 timer med dømming (det var det i tidsplanen, men heldigvis ble det stort sett under 2 1/2....). Nå har jeg fri idag, så da skal jeg bare se på de norske juniorene (så da får jeg se til å skru av "dommermodusen" så jeg faktisk klarer å nyte det jeg ser til en forandring). Så skal jeg dømme lagfinalen på lørdag i BØYLEHEST(!) hvilket kan bli interessant: Under "prøvedømmingen" mandag traff jeg noenlunde på den første øvelsen, før jeg "bommet" med ca. 1 og 2 POENG på de neste to...

(Det normale er at når du er 5 TIENDELER unna sluttkarakteren er du langt unna å telle...!?!, og du teller ofte ikke når du er 2 TIENDELER unna..)

Men det skal nok gå på ett vis det også; det er heldigvis de beste lagene, og sannsynligvis stort sett også de beste gymnastene, så det BURDE ikke være mulig å bomme med så mye...

Konkurransen
Kvalifisering Senior (med de norske):
11 fall på de norske: kun trekk for fallene blir 8,8 poeng! Så kan man miste utgang, få trekk for feilen som førte til fallet etc.; kort sagt de kunne gjort det vesentlig bedre. Men det KUNNE gått verre også; Tore har stort sett  under oppkjøringen gjort null-hopp...
...d.v.s. at baken har vært den første kroppsdelen som har truffet bakken. Han falt ikke, men hadde en litt dårlig landing. Hoppet, overslag dobbel salto, er likevel så vanskelig at han ble beste norske utøver i hopp med 15,25, som også var høyeste norske karakter totalt sett.

Det som er litt trist er at vi ikke en gang kommer på pallen i "nordisk": Finland, Danmark og Sverige er alle foran oss. Men vi slo Island; det skulle tross alt bare mangle da de ikke stilte fullt lag i alle apparater engang...

Resultater (eller ihvertfall link til det) og andre ting om mesterskapet finner dere på hjemmesiden til mesterskapet.

Det eneste jeg vet om TV-sendinger er at Eurosport sender opptak av apparatfinalene på søndag kveld, og en (kuttet?) reprise på mandag formiddag. Sveitsisk TV filmer, og Sveits er i lagfinalen (som går lørdag), så om noen har tilgang til sveitsiske TV-kanaler er det mulig dere kan få sett den også...

Det kan uansett være verd å få med seg de sendingene som er; enkelte av de beste utøverne her vil p.g.a. kvalifiseringssystemene ikke være med i OL. Og enkelte av dem er absolutt i verdensklasse!

Jeg skal forsøke å skrive mer etterhvert som mesterskapet går sin gang, men vet ikke helt hvor mye tid jeg vil ha til det. Men sjekk gjerne innom  :)

Nå må jeg snart løpe for å se de norsk juniorene; får håpe de gjør det bedre enn seniorene gjorde!!!
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!