Samlingen er nå dessverre avlyst i 2008!!Denne posten blir nå forandret til:
Idéer til sommersamling i Sverige (Västerås)!Opprinnelig informasjon om samlingen som ble forsøkt avholdt 17.-21. ( eller 17.-24) juli 2008 ligger fortsatt under her, litt redigert (bl.a. tatt bort navn på trenere, da det ikke er sikkert de samme kan til neste år). Dette som et utgangspunkt for hvordan jeg tenker å holde en slik samling. Så er det opp til folk å komme med forslag for å gjøre samlingen bedre...
Dette gjelder stort sett ALT! Tid, sted, pris, varighet, grener/idretter, sosiale arrangementer, overnatting, mat, dagsopplegg; det var alt jeg kom på sånn i farten.
Jeg har allerede noen tanker om det, men vil ikke si så mye om det foreløpig. Håper å kunne komme ut med informasjon om ett tilsvarende opplegg neste år mye tidligere, kanskje allerede rundt nyttår. (Denne posten blir forøvrig sannsynligvis flyttet, når jeg finner et fornuftig sted å flytte den til. Skal forsøke å reorganisere strukturen på forumet snart, så veldig mye kommer vel egentlig til å flyttes da...)
Opprinnelig post følger (lett redigert).
Påmeldingsfristen er nå ute og samlingen avlyst for 2008!NB!:
Kort påmeldingsfrist!! Jeg beklager at det nå blir veldig kort påmeldingsfrist (15. juni), men jeg har slitt med å få avklart priser etc. først og fremst på hallene (som vel tross alt er det viktigste, siden det er en TRENINGSLEIR vi skal ha...).
Siden fristen nå er utsatt med 10 dager, er dette absolutt siste frist!!! (Opprinnelig frist var 5. juni)
Generelle info:Samlingen er for:- Turnere
- Cheerleadere
- Voltige-utøvere (Det vil bli trening på tønne)
- Dansere
- ...og eventuelle andre som tror de kan ha noe igjen for det...
Om det overhodet blir noe av en denne samlingen vil avhenge av at det blir mange nok påmeldte!!!
Samlingendatoer: 17.-21. eller 17.-24. juli. (5 eller 8 dager!) (Dette gjaldt 2008; hva det eventuelt blir 2009 er ikke bestemt.)
Sted: Västerås!
Nedre aldersgrense vil være 10 år (med mulighet for noe lavere hvis det stilles med voksne personer også). Det er i utgangspunktet ingen øvre aldersgrense. Det vil, så langt plassen tillater det, også være mulig å være med for voksne/søsken e.l. som ikke skal være med å trene.
Det vil bli opplegg for turnere, cheerleadere, voltigeutøvere og dansere; om det skulle komme andre idretter også hadde jeg i utgangspunktet ikke tenkt å legge opp egne opplegg for disse. Jeg har forhørt meg med noe trenere i disse grenene, men vil ikke gå ut med navn før jeg får det endelig bekreftet (noen er nå bekreftet). Antallet trenere i hver gren vil selvsagt også avhenge av hvor mange påmeldte det er i den aktuelle grenen.
Utøverne vil deles i grupper (skal bli på mindre enn 10 personer per gruppe) etter de forskjellige grenene/idretten de driver med. Hvis mulig vil vi også forsøke å nivådele innen hver gren også så alle får undervisning tilpasset sitt nivå.
Det vil legges opp til hovedsaklig trening i egen gren, men det vil også bli litt trening i de "andre grenene", så folk forhåpentligvis også får prøvd noe nytt!! Det vil også være enkelte "sosiale" aktiviteter på kveldene. Jeg håper det ihvertfall vil melde seg mange nok til at det blir mulighet for 5 dagers samling. Og hvis interessen er stor nok vil det bli mulighet for å trene 8 dager også.
Ved minst 50 utøvere vil samlingen avholdes! (Kan bli avholdt ved noe færre også, men det må i så fall vurderes.) Det gjelder da også 8 dager; er minst 50 utøvere påmeldt 8 dager, blir det samling 8 dager. Men det kan være noe mer "slingringsmonn" for å gjennomføre 8 dagers samling hvis 5 dagers er garantert.
De 50 første påmeldte er garantert plass (hvis leiren avholdes); ellers holdes det av 10 plasser til hver gren (bortsett fra turn som har 20). D.v.s. at de 10 første (20 i turn) påmeldte i fra en gren er sikret plass. Det er maks 100-120 plasser totalt. (Det er meget mulig de som ikke er utøvere kan holdes utenfor denne begrensningen.)
Litt mer spesifiktInvitasjonInvitasjon vil sannsynligvis også legges ut her etterhvert (det vil bare være denne informasjonen i et word-dokument).
PåmeldingsskjemaPåmeldingsskjema (linken fjernet) (excel-fil)[/url] med beskyttelse, forklaringer for utfylling og utregning av betaling (ikke inkludert lavere pris på Gröna Lund og eventuelle reisekostnader). Se andre ark, "Romfordeling", for å sett opp hvem som bor sammen.
PÅMELDINGSFRIST: 15 JUNI! (Også betalingsfrist)
Om ikke det EKSPLISITT sies fra at man kun er interessert i 8 dager, vil de som melder seg på 8 dager bli satt opp på 5 dager isteden om det skulle vise seg å være for liten interesse for samling 8 dager!BetalingsinfoKontonummer:
0539 52 01885Adresse:
TOAG Børre Jensen
Bekkefaret 7
2150 ÅrnesMerkes:
"Sommersamling" og hvem det er betalt for!Betaling for minst 5-dagers samling må være inne innen påmeldingsfristen 15. juni! Dette gjelder også de som eventuelt melder seg på 8-dagers samling. Om dere skulle ha problemer med å overholde betalingsfristen, så ta kontakt, så skal jeg se hva jeg kan få til.
PriserUtøver 5 dager med overnatting, mat og trening:
3.200,-Utøver 8 dager med overnatting, mat og trening:
5.000,-Egne trenere, foreldre, søsken etc (som ikke skal trene): ca. 55% av utøverkostnaden:
1800,-/2800,-Felles tur til
Grøna Lund (Reise, inngang, "åkband" og litt mat):
400,-(De som melder på minimum 10
UTØVERE får turen til Gröna Lund
GRATIS for utøvere og til halv pris for ikke-utøvere!)
Felles transport T/R til Västerås (fra Oslo):
??
??Meld interesse så vil det bli organisert noe!!!
Prisen vil bli faktisk kostnad.TreningsstedTreningen vil foregå i
turnhallen til Västerås Gymnastikförening (dette er fortsatt, såvidt meg bekjent, en av de største spesialhallene i turn i Norden, og kanskje også Nord-Europa), og noe andre haller på
Bellevue.
TidsplanEn vanlig dag vil være omtrent slik:
- 08.00-09.00: Vekking/Frokost
- 09.30-12.30: Trening, første økt
- 12.30.14.00: Lunsj
- 14.00-17.00: Trening, andre økt
- 17.00-18.30: Middag
- 18.00-21.30: Eventuelle sosiale aktiviteter (jada, vet det er en halvtimes overlapp...)
- 21.30-22.00: Eventuell kveldsmat for de som vil ha
- 23.00: Ro! (Jeg kan jo ihvertfall drømme om det...)
Hver treningsøkt vil deles i to hoveddeler (i tillegg til oppvarming etc.). Hver hoveddel vil bestå av en "gren"/idrett. Om man vil gjøre det samme hele denne delen, eller om det deles ytterligere vil være opp til den enkelte trener som har ansvaret for dere denne delen. Den ene økten vil normalt gå til "egen" gren (hvis bare en økt; en hoveddel), og normalt vil det være den første. I tillegg vil det være minst en hoveddel med turn om dag (ihvertfall normale dager). Det vil muligens bli mulighet for "fri" trening i hallen(e) på kveldene, enten med egen trener eller leirens trenere, forutsatt at noen ansvarlige er villige til å være der også.
En treningsdag for noen som driver med cheerleading kan da f.eks. bli seende slik ut:
- 09.30-10.00: Oppvarming
- 10.00-11.15: Cheerleading
- 11.15-12.30: Cheerleading
- 12.30.14.00: Lunsj/pause
- 14.00-14.30: Oppvarming
- 14.30-15.45: Turn
- 15.45-17.00: Voltige
TrenereDette er de trenerne jeg har fått bekreftet så langt (med litt info om noen av dem):
Børre Jensen: TURN!
Det er jeg som er ansvarlig for, og initiativtager til, denne samlingen. Jeg har en god del emnekurs innen en del forskjellige grener i Turnforbundet (bl.a. en del sikringskurs), er kurslærer i gymnastikk barn og turn menn på enkelte deler, har trener 2 for turn menn og har gått FIG Academy Level 2 og 3 (turn menn). Jeg har vært ansvarlig for en del av de siste rekruttsamlingene til turnforbundet (turn menn, med ansvar for en del fellesdeler med turn kvinner), og har vært med på Fevikleiren til
OAGTK siden de startet opp igjen på slutten av 90-tallet etter en liten pause noen år.
Jeg forsøker å se på turn fra et mekanikk-perspektiv; det gjør at jeg fortsatt stadig finner ting som jeg har blitt "lært" som ikke "henger sammen" slik at jeg må forsøke å finne mer effektive/riktige teknikker. Helst skulle jeg lært bort minst 1 ny ting til folk på hver trening, men det går vel dessverre ikke (jeg har ihverfall til nå ikke vært borti noen som kan det...). Men jeg setter mestringsaspektet høyt, og det er vel derfor jeg er så glad i turn: Det er få steder du kan få så
(Trenere i Cheer og Turn er fjernet, da jeg ikke vet om de samme vil ha anledning neste år.)
Jeg er i samtaler med trenere i DANS og VOLTIGE også, men har ikke fått endelig svar ennå. Det vil uansett bli trenere også for disse grenene, ihvertfall hvis det melder seg på utøvere i det. Oppdateres så snart jeg får bekreftet noe.
Fokus/intensjon under/med samlingenDet vil ellers i utgangspunktet fokuseres på innlæring av nye ting: Folk skal komme hjem fra denne leiren med en følelse av å ha lært mye nytt, og stor mestringsfølelse! Hvis ikke har jeg(/vi) gjort noe galt!!! Det betyr selvsagt ikke at det ikke kommer til å terpes på detaljer; det vil ofte være en forutsetning for å kunne lære nye ting.
OvernattingOvernatting vil skje i
hytter eller
hotell i kort gangavstand fra treningshallen(e).
RomfordelingRom-/bo-fordeling vil skje i grupper på 3 og 3 sammen (3-mannsrom på hotellet og 6- eller 12-manns hytter). Se påmeldingsskjemaet.
MatFrokost vil bli i/ved hyttene for alle, lunsj og middag blir stort sett på
Rocklunda. Se eventuelt hovedsiden deres for en viss oversikt over hva slags mat de serverer til lunsj.
(Eventuell kveldsmat vil også bli i/ved hyttene).
ForsikringOppdatert/bekreftet:Jeg har ulykkesforsikring for utøverne på denne samlingen på forsikringen jeg allerede har. Dette er nå avklart med forsikringsselskapet. Det er stor mulighet for at de som har egne ulykkesforsikringer har bedre dekning enn det det blir på forsikringen jeg har, men det vil ihvertfall være en ekstra sikkerhet.
Selvsagt skal vi ikke ha behov for hverken den eller eller den andre forsikringen under samlingen, men det er en helt annen sak!Klikk her for å sende e-post med påmelding (Om du ikke får opp excel-filen, så send en mail likevel, så skal vi sikkert få løst problemene
Er det noe jeg ikke har sagt noe om som du lurer på så spør ivei!
(Helst her på forumet, men det går an å sende mail også.)