Skrevet av Emne: NM Cheerleading 2008: Resultater (og filmer og noen kommentarer...)  (Lest 7769 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
    • GYMBO's forum for turn, cheer o.l.
Oppdatert med filmlinker og kommentarer (sleivspark???) (Hmm, måtte øke maks lengde på innlegg for å få postet denne...)

(Om noen skulle ta seg nær av "sleivsparkene" mine: IKKE GJØR DET! Det er overhodet ikke vondt ment! (Og det er også lov til å sparke litt tilbake, hvis det får dere til å føle dere bedre...))

Håper folk vil legge inn innlegg her med inntrykk fra mesterskapet, kommentarer til videoene (eller kommentarer til kommentarene mine...), gratulasjoner eller andre ting de vil meddele. (Alle medlemmer i forumet skal ha mulighet til å svare på dette emnet.)

(Hvis noen har problemer med å melde seg inn i forumet får de sende meg en mail. Ett av problemene kan være at konfirmasjonsmailen man skal svare på havner i SPAM/søppelpostmappen, så sjekk gjerne det først. Ett annet problem kan være at man har en skriveleif i mailadressen. Man benytte en korrekt og aktiv mailadresse for å melde seg inn!)

Her er resultatene fra NM i cheerleading 2008, sakset fra sidene til NCC. De vil etterhvert vil oppdatert med kommentarer og det jeg har av film fra mesterskapet (hvis det er noen som ikke vil at filmen skal ligge ute får de sende meg en mail). Det er filmet oppe og fra siden med et kamera med en til tider overivrig autofokus (må lære meg til å slå av enkelte deler av automatikken til tider...). Det er heller ikke bestandig jeg fikk med begynnelsen av rutinene (stort sett ikke min feil; når minnekortet begynte å bli fullt tok det MANGE sekunder før opptaket faktisk startet). Jeg filmet også enkelte av de siste rutinene med strøm koblet til, og da har det innimellom gått personer foran kameraet. Og stativet er sjelden samarbeidsvillig hvis det er nødvendig å panorere. Men kvaliteten skulle vel være brukbar likevel på det meste.

Jeg har greid å filme alle vinnerne (såvidt!), noen av peewee-oppvisningene, har samtlige deltagere i cheer-kategoriene og litt sporadisk ellers (totalt ca 40 innslag). Filmene er konvertert ned i størrelse og kvalitet for å ha plass til det på hjemmesiden min, men håper kvaliteten er brukbar likevel. Hvis noen vil ha filmer i original kvalitet av eget lag for redigering eller lignende er det bare å ta kontakt, så skal vi se om ikke vi kan få ordnet det på et vis. (Og sånn for ordens skyld: Dette er ingenting jeg har tenkt å tjene penger på...) Filstørrelsen er på ca. 15 MB for cheer- og dance-rutiner og ca 10 MB for PS/GS (opprinnelig filstørrelse er ca. 350 MB og 200 MB...)

(Det er ganske mye som skal lempes opp på hjemmesiden, og jeg "må" endre noen filnavn først også, så det kan ta litt tid før jeg får oppdatert denne posten med filmlinker og kommentarer, men det BLIR jobbet med...
...og er nå ferdig!)

Og sånn før jeg glemmer det: Gratulerer til samtlige deltagere, det var gjennomgående bra nivå og mye imponerende å se!

(Linken til filmene er lagsnavnet. Filnavnet inneholder et nummer (rekkefølgen jeg har filmet det i), "gren" (stort sett en forkortelse), klubb og eventuelt lagsnavn. Si gjerne ifra hvis noe er blitt feil.)

Oppvisninger:
Peewee:

Individuell:
  • Super Crew Lakers Emilio
    Det der var jo ikke så "gæærnt" Emilio! Bare synd ingen andre var "tøffe" nok til å vise seg frem i individuell...

Konkurranse:
Partnerstunt:
  • Viqueens PRO: Didrik og Ann Kristin 38 poeng
    Ja-ja, da ble det gull på deg "alene" også da Didrik! Sånn for ordens skyld: Jeg mener selvsagt ikke at ikke Ann Kristin har minst 50% av æren for dette gullet, men Didrik har nå prøvd seg med diverse andre flyere før...
    Neste år får du stille i individuell, så får du ett gull virkelig alene også, og så har du gull i samtlige kategorier du kan stille i...
  • Viqueens Thunder: Martin og Lene 33 poeng
    Med to av tre deltagere fra Viqueens var jo "sannsynligheten" for gull rimelig stor, men dere kan jo godt være litt mer "gjestfrie" likevel og ikke ta BEGGE de to øverste plassene!?! Gratulerer med Viqueens eneste sølv i konkurransen!!!
  • Seahawks Thunder: Tomas og Charlotte 23,83 poeng
    Jeg må innrømme at jeg ble forholdsvis imponert over det dere viste til ikke å ha hørt om dere før. Stå på videre (det er ikke så lenge siden Didrik var dårligere enn dere er nå...).

Senior Group stunt All female:
  • Viqueens Awesome 43,83 poeng
    En veldig ren og gjennomført rutine, men jeg savnet nå en dobbel salto! (Ja, jeg har hørt noe om at det ikke er lov i EM nå uansett, men likevel...) Og igjen for ordens skyld: Det var en høyst fortjent seier!
  • NRC Tigers 34,67 poeng
    Kan bare beklage at jeg ikke fikk filmet dere, men jeg antok jeg ville få problemer med batterikapasiteten mot slutten uansett. Og det stemte! Så denne unnskyldningen gjelder også øvrige rutiner lenger ned som ikke er "foreviget" her
  • Charmers Jackson Five 29 poeng
    Beklager at jeg "kappet hodet av" den første saltoen din Julie...
    ...du får be dem kaste litt lavere neste gang!!!
    Liker det at dere alltid lager litt ekstra "show" ut av groupstunten deres!
  • HCT Angels Dream Team 19,67 poeng
  • ECT Eagles 17,33 poeng
  • Lady Trolls 16,50 poeng

Senior Group stunt Mixed:
  • Seahawks Superstars 33,17 poeng
    Beklager at jeg ikke fikk med meg de to første (ihvertfall!) kastene deres...
    ...men de gjorde ihvertfall at jeg fikk opp kameraet så fort som mulig. Dere hadde vel noen kast på slutten som ihvertfall nesten var like høye, men jeg kan som sagt bare beklage. Bra så det ut uansett!
  • Solberg Spiders The Original 27,50 poeng
    Liker "selvironien", eller hva jeg nå skal kalle det, dere alltid har med dere. Og det SKADER jo ikke å kjøre såpass bra som dere gjorde her heller...
  • Wapz Athletics 27,17 poeng
  • Seahawks Stardust 21,67 poeng

Junior Group stunt:
  • Viqueens Shine 35,33 poeng
    Jeg tror jeg sa noe under konkurransen om at jeg ikke var sikker på om dere muligens ikke var "rett vinner" til noen personer. Men jeg trekker det tilbake etter å ha sett på videoene! (Jeg sa ikke at dere IKKE fortjente å vinne heller forresten, bare at jeg ikke var sikker på det...) Dette var høyst fortjent!
  • Super Crew Lakers Blue Rockers 29,17 poeng
    Kult!
    Tøft!
    Og så må jeg få si en ting til: Dere er vel strengt tatt norgesmestere i junior group stunt mixed???
  • Wapz Perfection 29 poeng
    Jeg MÅ nesten bare si det: Har sjelden sett noen utvise SÅ mye glede når de er ferdige med en rutine! Håper (og regner med) at det var glede over en vel gjennomført rutine, og ikke "åh, endelig var vi ferdige med dette her..."
    Hvis dere har med dere den gleden på trening også, bør dere kunne nå langt!!! (Og selv om jeg er flåsete og sparker litt vilt rundt meg til tider her, er DET noe jeg mener!)
  • NRC Tigers 28,67 poeng
  • Super Crew Lakers White X-treme 28 poeng
    Etter poengene å dømme ville det blitt vanskelig nok å vinne gull i et klubbmesterskap i SCL i denne klassen...
    ...neste gang tar dere dem (Blue Rockers)!
  • Gjøvik Falcons 24 poeng
    Dere greide visst å bli en av de få klubbene jeg ikke har filmet noe av i det hele tatt, og det kan jeg bare beklage! Om noen har noe bra video av dette laget, så send meg det gjerne, så skal jeg få lagt det ut!
  • Asker Wildcats Paws 23,33 poeng
    Dere greide visst å bli en av de få klubbene jeg ikke har filmet noe av i det hele tatt, og det kan jeg bare beklage! Om noen har noe bra video av dette laget, så send meg det gjerne, så skal jeg få lagt det ut! Hmf, også to lag etter hverandre på resultatlisten også da!
  • Seahawks Starlight 22,67 poeng
  • Seahawks Twilight 19,50 poeng
  • Solberg Spiders Gutta 18,50 poeng
  • Solberg Spiders Girlza 17,33 poeng
  • HCT Angels Smilies 16,83 poeng

Junior Dance:
  • Sirens Junior Elite 63 poeng
    Norgesmestere med konkurransens STØRSTE margin! GRATULERER!
  • ECT Eagles Red 42 poeng
  • Hokksund Highlights Black 41 poeng
    Gratulerer med medalje i "alle" kategoriene dere stilte i :laugh:
  • ECT Eagles Black 26,17 poeng
  • Hokksund Highlights Red 22,83 poeng
    Denne var feil i resultatlisten på NCC's sider; ECT hadde plutselig 3 lag med i denne kategorien...
    Og på toppen av det greide dere visst å bli ett av de få lagene jeg ikke har filmet noe av i det hele tatt, og det må JEG bare beklage! Om noen har noe bra video av dette laget, så send meg det gjerne, så skal jeg få lagt det ut!

Senior Dance:
  • Sirens Senior Elite 72,50 poeng
    Og norgesmestere med konkurransens minste margin også! (Og ett av seks lag som tok medaljer i alt de stilte i (to av disse stilte i kun en kategori...), samt ett av to lag som VANT alle kategoriene de stilte i!!!)
  • Intros Intros 70,83 poeng
    Det er nesten urettferdig:10 mot 5! Det blir nærmest to forskjellige idretter! Og det gjør ikke saken akkurat bedre at dere danser med såpass forskjellig stil heller...
    Men jeg må si jeg er imponert over at dere "fyller" gulvet så godt med så få utøvere!!!
    Og gratulerer med medalje i "alle" kategoriene dere stilte i :laugh:
  • Wapz Dream Team 55 poeng
  • Wapz Fly Girls 53,50 poeng
  • ECT Eagles 52,33 poeng
  • Ringerike Golden Panthers 29,17 poeng
    Dere greide visst å bli en av de få klubbene jeg ikke har filmet noe av i det hele tatt, og det kan jeg bare beklage! Om noen har noe bra video av dette laget, så send meg det gjerne, så skal jeg få lagt det ut!

Junior Cheer All female:
  • Viqueens Incredible 66 poeng
    Nok et velfortjent gull!
  • NRC Tigers Junior Elite 53,50 poeng
  • Charmers Enchanted 51,50 poeng
  • Seahawks Sunshine 39,50 poeng
  • NRC Tigers Junior Fresh 32,50 poeng
  • Viqueens Rookies 29,83 poeng
  • Ridges Cheerleaders Ridges Cheerleaders 26,50 poeng
    Hmm, Ridges hadde bare fått 26,50, mens alle de andre hadde fått ett visst antall POENG. Var det millioner (eller ihvertfall tusen...) kroner de hadde fått? Hvem skulle i så fall betale det? Eller for den saks skyld: Hvor mye er en "" verd i forhold til ett poeng??? Kunne dette muligens snudd hele resultatlisten på hodet? Foreslår at noen setter ned en komite som kan se på saken...
  • Solberg Spiders Solberg Spiders 21,83 poeng
  • Lady Trolls Lady Trolls 17,33 poeng
Gjøvik Falcons måtte trekke laget

Junior Cheer Mixed
  • Super Crew Lakers Shooting Star 53,33 poeng
    Gratulerer, gratulerer, gratulerer!!!
    (Og jeg regner med dere har sett at poengene NESTEN hadde holdt til 2. plass i JR Cheer All Female også...)
  • Wapz Extreme 42,17 poeng
    3 tredjeplasser og 1 andreplass (samt 2 fjerdeplasser): IMPONERENDE!
  • ECT Eagles ECT Eagles 19 poeng
    Dere er det eneste laget, så vidt jeg kan se, som stiller i alle "deler": Cheer junior (cheer mixed) og senior (GS) og dance junior (2 lag, eller 3 om en går etter NCC's resultatliste på nettet!) og senior (1 lag). Den slags liker vi (ihverfall jeg...)! Så er spørsmålet: Hvor mange lag vil greie å vise tilsvarende bredde neste år...

Senior Cheer All female
  • Viqueens Spirit 76,83 poeng
    Og dermed var det ikke noe spennende om Viqueens ville vinne i alle kategorier de stilte i lenger. (Jeg stod så jeg så den noe usikre høyresiden deres i begynnelsen, og så mindre til fallene og usikkerheten i NRC sin rutine. Men etter å ha sett det på video igjen var det forholdsvis åpenbart at dette også var ett høyst fortjent gull.)
  • NRC Tigers Elite 68,17 poeng
    2 doble saltoer i åpningen!!! Den slags vil jeg gjerne se mer av (og regner med jeg kan få med meg enkelte andre på det...)
  • Super Crew Lakers All Star 49 poeng
    Og der fikk dere medaljen i den siste kategorien dere stilte i også! OG: Dere er eneste lag som har fått medaljer av samtlige valører!!
    Men Merete: det er litt synd at du må ha skumle, fæle menn på tribunen (eller få tilsendt bilder av det samme; de som er innlogget kan se bildene og deler av mailteksten som ble sendt i 2007 for å "skremme" Merete til å turne) for å gjøre det du skal...
    Du er:

• Tøff nok
    • Dyktig nok
    • God nok
    • (Gammel nok?!?)
    • (Putt inn deres egen beskrivelse her) nok
    til å gjøre det uansett!!! Du må bare enten sparke ut, eller overtale den nissen som sitter på skulderen din og prøver å overbevise deg om det motsatte, om det samme! O0
    (Og synes du jeg er slem nå får du gi meg et spark bak på neste trening!!!)
  • Viqueens Teen Spirit 34,33 poeng
  • HCT Angels HCT Angels 33,33 poeng
  • Nidaros Nixies Nidaros Nixies 24,17 poeng

Senior Cheer Mixed
  • Viqueens Co-ed 70,50 poeng
    Var som sagt "rimelig" sikker på dere ville ta gull i samtlige kategorier dere stilte i etter at dere fikk gullet i senior all female, men det er uansett veldig imponerende: 6 gull (holdt på å skrive 5, for jeg syntes det måtte være nok...)
    De andre skal kanskje være glade for at dere ikke stiller i flere kategorier?!? Eller vil de ta utfordringen og gi dere nok kamp til at dere ikke vinner "ALT" neste gang uansett?
  • Charmers All Stars 61,17 poeng
    Var like sikker på at dere ville få andre som jeg var på at Viqueens ville få første! Veldig mye bra!
    Og dermed kan jeg også gratulerer med medalje i alle kategoriene dere stilte i!
  • NRC Tigers Co-ed 53 poeng
  • Wapz Elite 51,33 poeng
  • Seahawks All Stars 36,83 poeng
« Siste redigering: Onsdag, 19. Mars 2008, 00:06 av gymbo »
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!