Har åpnet emnet for svar (og fikset en link som forsvant).
Håper jeg klarer å fullføre denne. Da vil det bli en ny lenke hver dag frem til jul
(Klarte ikke helt å "fullføre" men nå har jeg ihvertfall fylt på med de siste 19 linkene, så det ble 24 tilsammen. Ingen hysteriske utbrudd i forumet om de manglende adventslinken heller? Skuffende!)Kunne tenke meg å avslutte med en skikkelig "Julelink", som ikke nødvendigvis behøver å ha noe med julen å gjøre, men må ha noe med turn/Cheer/etc. å gjøre. Og jeg regner julen helt til 13. januar, så det er fortsatt bare å komme med forslag. Så vil jeg legge ut noe når jeg finner noe interessant nok selv, eller det kommer noe i forumet her.
Denne posten vil bare oppdateres, så den vil ikke nødvendigvis dukke opp som ny, ulest post etter at dere har lest den første gang, men den
SKAL i teorien oppdateres en gang om dag frem til jul. Så sjekk gjerne ofte!
Det vil ikke være mulig for andre å svare på denne posten. Forslag til "Adventslinker" kan gjøres i
dette emnet på "Lenker/Linker(Links)"-siden og hvis det dukker opp noen bra linker der vil de bli tatt med i adventslinkene. Slik sett vil man kanskje kunne "sniktitte" på adventslinkene ved å følge med der....
Adventslinkene skal ha noe med de temaene forumet er satt opp for (d.v.s. turn etc.), men kan være det meste i den forbindelse;
- Videofiler
- Hjemmesider
- Sider med utstyr for turn etc.
- Sider med tips for turn etc.
...eller andre ting jeg ikke kommer på i farten
- Her er første link (YouTube-video):
Oslo Turnforenings Crazy-show under Landsturnstevnet i Trondheim 2001
(ikke å anbefale for folk med dårlig hjerte....) - Senkveld-duell i RG!
(And basically the same video with english subtitles) - En liten YouTube-video kalt "Best Cheerleader on the planet?"
Regner med de fleste som driver med cheer kan gjette hvem det er... - Og det er ikke alle som begynner med boccia når de blir eldre:
63 Year Old Gymnast
Da var det plutselig ikke SÅ imponerende med Espen Jansen som stiller i turn-VM som 38-åring lenger... - Det er vel ikke helt sånn det pleier å se ut i konkurranser??
(En liten advarsel til alle gutter:IKKE PRØV DETTE!!! Du riskerer å faktisk ha lov til å stille i jenteklassen etterpå...) - Tye Hill Tumbling
(og legg merke til at en del av det er på HARDT GULV!!) - Tong Fei 1983 worlds EF floor PERFECT 10
Vet ikke helt om jeg er enig i at det er "PERFECT 10", men han har overganger og gymnastiske bevegelser som selv rumenerne ikke har idag... - Roberto Leon p-bars routine 1983 worlds EF
Ikke voldsomt spesiell egentlig, men det er noen fine elementer innimellom - WAOOOOOOO TUMBLING GYMNASTICS PERFECT
Et par "brukbare" tumblingserier - Dmitri Bilozerchev 1983 worlds EF high bar PERFECT 10
Jeg bare MÅTTE ha med ett klipp av Bilozerchev også... - Dmitri Bilozerchev 1983 worlds EF pommel horse PERFECT 10
(og ett til...) - tumbling
En del brukbare tumblingserier... - Gymnastics Montage of the Perfect 10
Kun dameturn, og sikkert ikke på langt nær komplett, men det er en del "småpent" her likevel... - mens final tumbling
Har visst hengt meg opp litt på tumbling her nå... - 1991 World Pro gymnastics Eberhard Gienger high bar
Gienger med en oppvisning i svingstang med dress og slips...
(om noen vet om video av svingstangshowene hans ville jeg blitt takknemlig for om de kunne legge ut en lenke...) - Gymnast: no pain !
En LITT ukonvensjonell måte å henge på Gienger på... - Peter Kovacs High Bar 1979 Euros EF
Se på årstallet på denne! Den ble nesten ikke gjort i en del år etter dette. Har sannsynligvis noe med knallharde matter og knallhard stang å gjøre...
Og hør på kommentatoren (tror det er på japansk, men du trenger virkelig ikke skjønne HVA han sier...) - Gymnastics - Movimento Cassina 2 - Kovacs 720°
En liten progresjon på Kovacs (beklager dårlig videokvalitet, -og den er lang med masse prating på italiensk) - Shockwave-fil!!!
Har absolutt ingenting med turn, RG, cheer e.l. og gjøre....
...ble bare litt lei!OK, en liten turnlink også da:Side med mange elementer i turn, med progresjon etc. (er ikke helt oppdatert på elementverdier, men ser ganske bra ut ellers). - Charmers hjemmeside!
De fleste som er involvert i cheer på ett eller annet vis vet sannsynligvis om den allerede. Men det er sannsynligvis den best oppdaterte hjemmesiden i cheerleading med det meste av informasjon også for andre klubber:
- Arkiv for NM, EM og VM (stort sett de fleste som er arrangert)
- En ganske omfattende oversikt over hva cheerleading er, med noen artikler om- og linker til noen nettsider med- instruksjon
- Ganske oppdatert på det meste som skjer på cheerfronten i Norge (og utlandet...)
(Og, ja, jeg skal få lagt inn linken i siden med linker til cheerlag ganske snart...) - Gimansia Acrobatica 3
En brukbar akrobatikktropp!?! - Jason Burnette: Highest Degree of Difficulty for Trampoline
Avslutningen kunne vel vært bedre...
men WOW!! - Week 9 Woodward West Exhibition! 2007
Litt av hvert... ....og det finnes vel "week 1-8" også...
Og dette ser jo litt gøy ut... - Siden jeg har stort sett lagt ut YouTube-videoer: Her er en avspiller for mobiltelefoner (Symbian S60 3rd ed, hvilket vil si de fleste nyere Nokia og noen til (tror bl.a. Motorola har noen))
Og den laster ned filene også...!
Og ett program for å laste ned YouTube-videoer for Windows
Og så en liten video for "verktøyene":Jason Burnett's pilates workout trampoline style