Skrevet av Emne: 1. mai (og 5. mai!) turnsprell 2019  (Lest 1457 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
    • GYMBO's forum for turn, cheer o.l.
1. mai (og 5. mai!) turnsprell 2019
« på: Søndag, 28. April 2019, 23:51 »
Jeg vil med dette f? lov til ? invitere interesserte til 1 mai (og deromkring) turnsprell 2019!

(Jeg beklager tegnkodingen, trodde den n? ville gi riktig oppsett da jeg m?tte redigere fra teksten jeg hentet op fra forrige post, men det hjelper tydeligvis ikke... Skal se om jeg f?r sjekket med web-leverand?ren hva som er grunnen etterhvert, men h?per folk f?r med seg innholdet likevel...)

Det vil kunne bli begrenset plass p? disse treningene, blant annet i forhold til hvor mange trenere jeg klarer ? skaffe ved stor p?gang, men hallen skulle ha grei plass til inntil 50 ut?vere. Jeg vil v?re tilstede p? alle treninger, og jeg regner med ? skaffe flere trenere etter behov (vil fors?ke ? ikke ha mer enn ca. 10 ut?vere per trener). Men det kan v?re det blir vanskelig, s? det m? kanskje beregnes en viss egeninnsats/egentrening ved mange p?meldte. Enkelte apparater kan kun kj?res med kvalifisert instrukt?r!

Jeg h?per at alle oppsatte treninger vil bli gjennomf?rt. Treninger kan bli avlyst om f?/ingen skulle melde seg p?. (Treninger med minst 5 p?meldte VIL bli gjennomf?rt, og de kan bli gjennomf?rt med f?rre ogs?.) Avlysning vil eventuelt skje senest dagen f?r, med direkte beskjed til de(n) som eventuelt hadde meldt seg p?.

Tidspunkter:

Foresl?tte datoer/tider
Bekreftede datoer/tider
Avlyste datoer/tider

• 1. mai (og deromkring) turnsprell 2019:

• Onsdag 1. mai kl. 13.00-15.00 og 16.00-18.00 (Merk tiden!)
    • S?ndag 5. mai kl. 11.00-13.00 og 14.00-16.00

Det er ikke umulig at det vil bli servert gl?gg/brus og noe "godt" ? bite i pausene for de som trener to ?kter (men kun ETTER at man har f?tt i seg ordentlig mat!).

I forhold til priser og p?melding:
En ?kt er en totimers trening, en dag er to trenings?kter samme dag.

Priser:
Per person:
  • Pris treningsopplegg en totimers ?kt: 240,-
  • Pris treningsopplegg en dag: 420,-
Det er ogs? mulig ? m?te opp p? bekreftede treninger uten ? ha meldt p? p? forh?nd, men da er prisen 300,- per ?kt og 500,- per dag, per person (fortsatt per faktura), uten mulighet for noen rabatt! Og det forutsetter selvsagt ogs? at det er plass/trenere nok!!

Rabatter:
  • Hvis dere melder p? og betaler for 2 ?kter/dager f?r dere 5% rabatt
  • Hvis dere melder p? og betaler for 2-4 personer sammen f?r dere 5% rabatt
  • Hvis dere melder p? og betaler for 5-9 personer sammen f?r dere 10% rabatt
  • Hvis dere melder p? og betaler for 10 eller flere personer sammen f?r dere 15% rabatt
Rabatten for antall ?kter/dager/pakker vil eventuelt legges til rabatten for antall personer (totalt da maks 20% rabatt).

Hvis det kommer inn fler p?meldinger enn enn det jeg er bekvem med i forhold til trenerdekning eller total plass, vil dere likevel bli registrert og st? p? "venteliste" til jeg f?r bekreftet flere trenere (eller jeg eventuelt f?r avmeldinger igjen). Dette vil dere selvsagt f? beskjed om p? mail n?r dere melder dere p?!

Faktura vil bli fors?kt sendt ut s? snart de treningene man er meldt p? er bekreftet, og man har plass. Plassen er likevel ikke endelig bekreftet f?r man har betalt (medmindre faktura ikke er sendt ut selvsagt). M.a.o. m? fakturaen v?re betalt f?r f?rste trening man er meldt p?! (Tviler p? om jeg vil klare ? f? ut fakturaer n? f?r disse treningen p.g.a. kort frist, s? man kan regne plassen som endelig bekreftet n?r man f?r mail om at man har plass og at treningen gjennomf?res.) Hvis det er plass vil jeg stort sett ta imot p?meldinger nesten frem til treningsstart, men siden jeg eventuelt vil avlyse treninger med for f? p?meldte dagen f?r rundt kl. 20.00, blir i praksis p?meldingsfrist ogs? da.

P?melding gj?res p? mail til: turntimer@gymbo.no
P?meldingen m? inneholde antall personer (med navn og kontaktinfo, gjerne mobilnummer, e-post og alder, gren og lag, p? alle ut?verne), hvilke ?kter/dager den enkelte skal v?re med p?, samt fakturaadresse til en person som er myndig*. (Vil bli sendt p? mail, men trenger likevel postadresse. Mailadressen m? da ogs? v?re p? den personen som er myndig.)

*Jeg vil helst ikke sende faktura til umyndige personer. Det naturlige vil da normalt v?re at det er en forelder/foresatt, eller trener/leder (som er myndig), som vil foreta p?melding, og ogs? st? som fakturamottaker.

Det ligger fra en del ?r tilbake for et juleturnsprell et enkelt p?meldingsskjema (link) som dere kan bruke. Det er ikke n?dvendig ? bruke dette, og prisene som ligger p? det er feil, men det kan kanskje gj?re det lettere, ihvertfall om det er flere som skal meldes p? ;) Skal se om jeg f?r lagt ut et oppdatert skjema etterhvert, men vil ikke love noe...

Trenger uansett den informasjonen som er indikert over her, enten dere bruker skjemaet eller ikke. Gi gjerne tilbakemelding om hva de forskjellige kan og/eller ?nsker ? trene p? i p?meldingen ogs?. Vil ogs? for ordens skyld legge til at p?meldingene i utgangspunktet er bindende (unntak vil v?re f.eks. legeerkl?ring e.l.).

Dere skal rimelig umiddelbart f? bekreftelse n?r dere melder dere p?, ogs? om dere havner p? "venteliste"; se over. Om dere ikke skulle f? det "raskt nok", kan dere sende meg en melding p? 90951633. F?r dere ikke en bekreftelse er dere heller ikke meldt p?!

De som allerede ER medlemmer av forumet kan enkelt stille eventuelle sp?rsm?lene her. De som ikke er medlemmer enn? kan gjerne melde seg inn s? de kan poste her. Dere kan ogs? sende sp?rsm?l rundt treningen til den samme mailadressen som brukes til p?melding.

Sted:
Gymsalen GIF-turn holder til i p? Lahaugmoen (med kartlink!) V?r oppmerksom p? at navigasjonssystemer har en tendens til ? lede folk p? rare veier den siste biten (gamle grusveier fra milit?rleiren som l? her, som n? har blitt "?pnet igjen???). Man m? stort sett komme riksvei 4 eller E6 og s? kj?re riksvei 22 til man f?r et skilt merket Lahaugmoen til h?yre/venstre (avhengig av om man kom fra riksvei 4 eller E6).

Litt om antatt treningsopplegg:
Det vil bli felles oppvarming, som vil v?re litt etter interessen/?nsker fra deltagerne, men vil gjerne inneholde litt grunnleggende styrke/koordinasjon. Og den vil avsluttes med litt utt?yning (de som har spesielle problemer/skader som gj?r at de trenger ekstra/annen oppvarming m? si ifra, og m? ogs? regne med ? styre dette selv). Oppvarmingen skulle ikke ta mer enn en halvtime, og de dagene med kort pause kan det bli kortere/raskere oppvarming i annen ?kt (antar da de fleste vil v?re med p? begge ?kter ;) ). V?r for?vrig oppmerksom p? at det til tider (=n?r det er kaldt ute...) er til dels sv?rt kaldt i hallen, og spesielt p? gulvet! Til oppvarmingen er det derfor en fordel med varmt t?y ogs? p? bena. (Det har stort sett v?rt bedre det siste ?ret.) St?rstedelen av treningen vil v?re rettet mot forskjellige deler matteturn, hvor man selvsagt vil benytte det utstyret som er i hallen for ? hjelpe inntreningen av ting (frittst?endegulv, tumbling, Team-Track, trampetter etc.). Vil fors?ke ? dele inn i grupper etter ferdighet, deretter alder, ved behov, og ikke n?dvendigvis etter gren/idrett... Et m?l for disse treningene fra min side vil v?re at man har tatt en ny utfordring (eller 3? 5? 9?) og gjerne har l?rt noe nytt ogs?. Om man bare ?nsker ? holde seg "i gang" i l?pet av ferien, er jo det vel og bra, men jeg kommer nok til ? fors?ke ? utfordre deg underveis likevel!!!

Selv om hver trening er bare 2 timer har det vel hendt at jeg har g?tt noe over tiden f?r, og det er vel fare for at det vil gj?re det her ogs? (om ikke noen er etter oss)... Og jeg kaster sjelden ut folk n?r de nesten f?r noe til "? l?sne", og vet det er mange som trener best mot slutten av treninger ;D . S? vil tro de fleste vil f? godt utbytte av disse treningene hvis de melder seg p?.

Kort om hallen og utstyr:
Hallen har fullt sett med apparater for apparatturn kvinner og menn (n? ogs? med et "nesten" fullt frittst?endefelt!), stor trampoline (den st?r for tiden normalt ikke oppe, og vet ikke om den vil bli satt opp heller, det vil bl.a. komme an p? hvor mange, og hvem, som melder seg p?...), trampett(er), en Team-track (en lavere, noe flatere airtrack som kan stilles hardere enn "vanlige" airtracker, men ikke like flat som de nyeste, og den ligger heller ikke ute fast for tiden) og en powertumbling med st?lramme fra LEG. Det er ogs? forholdsvis godt med matter, landingsmatter, tjukkaser og annet hjelpeutstyr. N? er det ogs? en "belterigg" som fungerer som beltet som var i turnsalen p? NIH (eller Nes Turns belte i Neshallen, for de som har v?rt der). Denne gj?r det mulig for cheerleadere ? f.eks. trene saltokast med skru (har flere skrubelter tilgjengelig!), eller doble, med stor grad av sikkerhet (mottak i cradle blir "litt" vanskelig, spesielt med skrubeltet). Og andre som ?nsker ? l?re ? skru, eller andre st?rre volter, kan selvsagt gj?re dette fra n?r sagt et hvilket som helst underlag man ?nsker... Og det er rimelig raskt ? l?re ? ta imot med belte, s? her kan man muligens stille med egne trenere og f? trent en del. Det er en fordel om personen som tar imot er st?rre enn personen som skal tas imot, og det er ogs? en fordel ? v?re sterk. Og det krever noe teknikk ? "dempe" riktig, s? det krever nok litt tid ? f? full kontroll p? mottaket.

Hallen er ikke veldig lett tilgjengelig med offentlig transport, men ligger greit til med bil (5 minutter fra E6, avkj?ringen ved Hvam/Olvasg?rd). Det g?r likevel minst en buss langs hovedveien, som er i (lang) gangavstand til hallen, ogs? direkte fra Oslo.

Det vil v?re tilgjengelig vanlig videokamera og et highspeedkamera, med diverse muligheter for ? vise p? "skjerm" under treningene! (Som jeg egentlig alltid har med utstyr til for de som er borti meg p? vanlige treninger... S? det er stort sett alltid mulighet til ? f? filmet og sett litt p? ting under trening hvis ?nskelig!)

Ting ? huske p?:
Det er til tider kaldt i hallen som sagt, s? ha med godt og varmt treningst?y. Husk likevel at det m? v?re t?y som sitter godt; varme turndrakter og tights kan v?re et godt alternativ. Til tross for at det er kaldt er sko likevel ikke lov under mesteparten av treningen (unntaket er trening p? matter p? gulvet, og til dels under oppvarmingen). Gymsokker kan da v?re et godt alternativ, da det egentlig er eneste "lovlige" fott?y (sokker blir for glatt) under treningen (for ut?vere). Smykker er i utgangspunktet forbudt, pleier dog ? godta sm? ?redobber (uten skarpe deler eller som kan henge lett fast). Piercinger m? ogs? vekk p.g.a. sikkerheten (ved sikring risikerer man at det er hva mottageren f?r "best" tak i hvis de m? g? inn... AUUU!). Langt l?st h?r er heller ikke lov, og hettegensere likes?. Ha med vannflaske e.l. og gjerne frukt/n?tter eller lignende for litt ekstra energi ved behov. Og husk p? masse innsatsvilje og godt hum?r!

H?per folk synes dette er interessant og melder seg p?!

For ytterligere informasjon om beliggenhet og lignende kan dere se den tilsvarende posten for "Juleturnsprell" i 2009. En del spesifikk informasjon der stemmer selvsagt ikke n?! (Og tegnkodingen er sikkert feil, s? det er slitsomt ? lese...)

Og med forbehold om trykkleif, det er klippet og limt fra tidligere poster.
« Siste redigering: Lørdag, 4. Mai 2019, 22:03 av gymbo »
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Sv: 1. mai (og 5. mai!) turnsprell 2019
« Svar #1 på: Tirsdag, 30. April 2019, 04:29 »
Har da bekreftet treningene onsdag 1. mai.

Trenger fortsatt flere p?meldinger f?r jeg kan bekrefte treningene s?ndag 5. mai ogs?, men det ser vel ut til at det vil bli trening da ogs
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Sv: 1. mai (og 5. mai!) turnsprell 2019
« Svar #2 på: Lørdag, 4. Mai 2019, 22:04 »
Har da dessverre ikke f?tt mange nok p?meldte, og har derfor avlyst treningene s?ndag 5. mai.
MVH
Børre