Jeg vil med dette få invitere til høstferie turnsprell-camp 2017! Vil forsøke å få til intensive treningsdager med mye turn, og forhåpentligvis en del dans og/eller cheerleading også (kanskje andre ting som er relevant/relatert til turn også...).Jeg har dessverre ikke fått på plass en cheer- eller dansetrener ennå, men jeg er i dialog med noen aktuelle. Det er en av grunnene til at jeg ikke har lagt ut tilbudet om turnsprell-camp før nå (har vært enkelte andre ting jeg har ventet på avklaring på også...). For øyeblikket er det da bare to turntrenere, om jeg ikke får inn flere trenere kan da tilbudet bli litt endret. (De som er meldt på vil da få muligheten til å trekke eller endre påmeldingen hvis de ønsker, men jeg har en viss tro på at jeg får inn både dansetrener og cheertrener fortsatt, så om jeg får nok påmeldinger regner jeg med at treningene vil gå som oppsatt!)
Opplegget vil være omtrent som følger:
Treningene vil være (på Lahaugmoen om ikke annet er angitt):Torsdag 5. oktober 12.00-15.00 og 17.00-20.00 (Treningene torsdag og fredag er nå bekreftet!)
Fredag 6. oktober 12.00-15.00 og 17.00-20.00 (Treningene torsdag og fredag er nå bekreftet!)
Lørdag 7. oktober 10.00-13.00 og 15.00-18.00 En av øktene lørdag/søndag vil forhåpentligvis gå i Kjennhallen (grophall)! Grophall og treningene lørdag/søndag er avlyst!
Søndag 8. oktober 10.00-13.00 og 15.00-18.00 En av øktene lørdag/søndag vil forhåpentligvis gå i Kjennhallen (grophall)! Grophall og treningene lørdag/søndag er avlyst!
Trenere:Børre Jensen: Turntrener og ansvarlig for denne samlingen/campen
Mari Asp: Turntrener
Dansetrener:
??
Cheertrener:
??Og her kommer da en liten beskrivelse av de forskjellige trenerne (vil bli oppdatert etterhvert som jeg får på plass flere trenere):Børre Jensen:Jeg har bakgrunn fra apparatturn, og er bl.a.internasjonal dommer for turn menn, men har jobbet med, og bygget opp, troppsgrupper også siden begynnelsen av 90-tallet. Begynte "offisielt" som trener i Njård hvor jeg fikk bygget opp en relativt stor troppsgruppe, og har siden nærmest gått "bakover" igjen mot mine røtter som turner, og er for tiden i Gjelleråsen IF, hvor jeg jobber med tropp og gutter og har ansvaret for barnepartiene også. Håper jeg ikke skremte vekk noen nå med bildene.
Regner med de fleste som er interesserte kjenner meg jo fra før, men siden jeg nå også legger ut beskrivelser av de andre måtte jeg jo få ut noe selv også... Det er jeg som er ansvarlig for disse treningene!
Mari Asp:(Har fått bilde av henne, men ligger kun på telefonen min, og har ikke tid til å få flyttet det over så jeg får lagt det ut...)
Hun er 42 år i år, kommer flyttende fra Sandnes og har vært på landslaget i turn i sin tid.
Hun er verdensmester i benkpress og utdannet som personlig trener i USA. Opptatt av varierte treninger, orden og ett godt sosialt miljø.
Treneroversikt, hvem er der når:Torsdag 12-15 | Torsdag 17-20 | Fredag 12-15 | Fredag 17-20 |
Børre Jensen | Børre Jensen | Børre Jensen | Børre Jensen |
Mari Asp | | Mari Asp | Mari Asp |
?? | ?? | ?? | ?? |
?? | ?? | ?? | ?? |
?? | ?? | ?? | ?? |
Om jeg får påmeldinger nok skulle jeg også få på plass flere trenere. Det kan da bli forskjellig antall trenere fra dag til dag og økt til økt, også i forhold til hvor mange utøvere som er meldt på. Det kan igjen føre til at det må gjøres endringer på gruppene underveis. (Under Sommerturnsprell-campen var det stort sett nye grupper til hver økt, og det fungerte egentlig svært godt, så meget mulig det vil gjøres denne gangen også!!)Priser:500,- kr per dag
300,- kr per økt(Må melde på minst 2 dager 1 dag og 1 økt for å få være med; 2 økter = 1 dag, d.v.s. f.eks 2 økter og 1 dager = 2 dager. (Endret hvor mye man må være med siden det nå kun er to dager totalt.) Fordel om (ønsket at!!) man melder seg på/er med på alt.)Rabatter:2-4 utøvere meldt på sammen: 5 % rabatt
5 eller fler: 10 % rabatt
10 eller fler: 15 % rabatt
20 eller fler: 20 % rabattMå ha rundt 20 utøver i snitt hver dag/økt for at det skal gå rundt:Blir det mindre enn det kan jeg bli nødt til å avlyse, eller begrense tilbudet! Blir det noe særlig fler enn 20 MÅ jeg ha inn flere trenere, så da kan man bli plassert på "venteliste" til jeg har fått inn trenere. (Gi meg gjerne "foreløpige" påmeldinger etterhvert om dere ikke får svar fra alle dere forsøker å få med, da vil jeg "holde av" plasser etterhvert som dere bekrefter...) Det vil være et endelig tak på 50 (og kanskje 40, må se litt på det hvis vi skulle komme dit). (Om jeg får for få påmeldte til å gjennomføre turnsprell-camp, men en del påmeldte likevel, vil jeg nok gjøre det om til "vanlige" turnsprell-treninger. Hvilke dager/økter som da eventuelt vil bli forsøkt avholdt vil avgjøres litt av hvilke dager/økter folk da hadde meldt seg på til turnsprell-campen. Prisene vil da bli som for vanlige turnsprell, og de som har meldt seg på tilsvarende turnsprell-camp-treninger vil få 10% ekstra rabatt på de treningene, om de ønsker å være med på det likevel. Gi beskjed ved påmelding om det er aktuelt å være med om det blir "bare" vanlig turnsprell også!)
Treningen vil normalt være en halvtime oppvarming og så 3 (til 4) femti-minutters (35-minutter) "timer" med diverse aktiviteter i hver økt. Det vil også normalt være minst en time med turn i hver økt, og alle skal få "sin" aktivitet (forutsatt at jeg får på plass trenere...) en gang hver dag. Tenker også å ha to gruppeoppsett, ett før og ett etter pausen. Før pausen vil jeg forsøke å blande gruppene med både grener og klubber, etter pausen vil det bli delt etter gren (men vil fortsatt gjerne blande klubber om jeg har mer enn en klubb påmeldt i hver gren). En av øktene lørdag eller søndag skulle også bli i Hammer Turns turnhall (ligger sammen med Kjennhallen); kan da trenge hjelp til frakt av utøverne fra Kjennhallen til Lahaugmoen den dagen. (Jeg har ikke fått bekreftet hallen skikkelig ennå, men har fått indikasjoner på at det skulle kunne komme på plass...)
Vil nok også ihvertfall bruke den første timen på den aller første økten og den siste timen på den aller siste økten til å ha felles opplegg. I begynnelsen litt for å kunne se på hva som vil være fornuftige gruppeinndelinger, og la utøverne bli litt kjent med hverandre. Den siste timen vil bli for å få en felles "avslutning", men om det vil bli små-konkurranser, oppvisninger, begge deler, eller noe helt annet har jeg ikke bestemt ennå.Håper det høres interessant ut, og at folk vil melde seg på. Det KAN bli stor pågang så det kan være lurt å melde seg på raskt... Jeg må nesten ha avklart rundt førstkommende søndag (1. oktober) om det blir noe av eller ikke uansett (både i forhold til treneren som skal bidra og hallene jeg skal bruke). (Kan være jeg kan avvente til mandag, men det er nok det lengste jeg kan strekke det. Om det fortsatt er plass, og det blir gjennomført, går det selvsagt an å melde seg på etter dette også, men det kan som sagt være det blir en viss pågang, så vil ikke anbefale å vente med å melde på om man ønsker å være med...)
Påmelding:Påmeldingsfrist er i utgangspunktet innen utgangen av søndag 1. oktober, har jeg ikke mange nok som er påmeldt eller har meldt interesse innen da vil det bli avlyst eller gjort om til et "vanlig" turnsprell (se f.eks.
1. mai-turnsprell 2017), men da ikke alle dagene og øktene.
Man må som sagt melde på minimum 2 dager totalt for å få lov til å være med (per utøver). I forhold til disse to dagene man må melde på regnes to økter som en dag, i forhold til pris så betaler man for 1 økt (300,- kroner per uten rabatt) om man melder på bare 1 økt en dag og for 1 dag (500,- kroner per uten rabatt) for hver hele dag man melder på. Har nå endret det til at man må melde på 1 dag og 1 økt for å få være med. Vil fortsatt ta imot påmeldinger frem til starten så lenge det er plass.Vil ha påmeldinger på mail
hit (turntimer@gymbo.no) og helst samlet fra hver klubb, da gjerne på et regneark. Trenger navn og alder/fødselsår på utøverne, og gjerne en kommentar om nivå og hva de ønsker å trene på ihvertfall for turningen. Så trenger jeg fakturaadresse for betalingen, og jeg skal helst ha betalt FØR samlingen/campen starter. Om utøverne vil ha fakturaer hver seg får de som vil ha egne fakturaer selvsagt ikke rabatt for å ha meldt på sammen (og de vil heller ikke telle mot antallet for å få rabatt...). Påmeldinger er i utgangspunktet bindende (ellers kreves legeerklæring e.l.), men ved store endringer i tilbudet (enten fordi jeg ikke får på plass flere trenere, eller om det blir for få påmeldte) vil de som er påmeldt ha mulighet til å endre eller trekke påmeldingen.
Om noe er uklart, eller dere lurer på noe er det bare å ta kontakt!Noen presiseringer:Jeg regner egentlig med en 10-årsgrense(nedre) for å melde seg på! Men både den 10-årsgrensen, og forutsetningen om å måtte melde på minst 2 dager totalt (men vil som sag anbefale å være med på alt, ellers kan det bli vanskelig for meg å få satt opp et "balansert" treningsopplegg), er ikke absolutte! Hvis det er fornuftige grunner til å gi "dispensasjon" vil jeg nok gjøre det så lenge jeg får en fornuftig trenerdekning etc. likevel. Men spør før/si ifra når dere melder på, så skal dere ihvertfall få svar fort!