Skrevet av Emne: NM-senior i apparatturn 2015  (Lest 2240 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
    • GYMBO's forum for turn, cheer o.l.
NM-senior i apparatturn 2015
« på: Onsdag, 14. Oktober 2015, 06:52 »
Her er link til videoer fra NM-senior i apparatturn herrer 2015 (lørdag 10. oktober, lag og mangekamp, og søndag 11. oktober, apparatfinaler) på Elverum i Terningen Arena:

Videoer NM-senior apparatturn herrer 2015

Under følger litt mer info om videoene.
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Sv: NM-senior i apparatturn 2015
« Svar #1 på: Onsdag, 14. Oktober 2015, 07:58 »
Litt mer info om videoene:

Dette er nesten utelukkende videoene jeg har filmet under konkurransen for dømmingen. (Som de fleste vel er klar over filmer jeg nesten alltid når jeg dømmer, for D-dømmingen, litt for å kunne sjekke "usikkerhetsmomenter" underveis, men mest slik at vi også har noe å gå tilbake på ved eventuelle klager på D-karakteren.) Det betyr at kameraet står veldig nærme dommerne, og jeg må vel da nesten på forhånd beklage eventuelle kommentarer... Tror ikke jeg har sagt noe veldig "galt" underveis, og om det skulle høres sånn ut, var det ihvertfall ikke meningen...  O0

Kameraet står også statisk under øvelsene, og fordi jeg ikke har noen ordentlig zoom (bruker GoPro kameraer) er det til tider mye unødvendig "plass" rundt utøverne på filmene. Og, til tross for 170 graders vidvinkel, får jeg ikke med hele frittståendegulvet der vi sitter og dømmer. (Vi måtte enten sittet lenger unna eller mer mot et av hjørnene.) Løsningene på det var å filme med to kameraer; derav filene med filnavn som inneholder "vinkel2.mp4". Har endret navnet så de korresponderer med filen fra det første kameraet, så det burde være mulig å finne hvilke filer som hører sammen ihvertfall.

Jeg har ikke laget filer med navn og/eller startnummer, men filnavnene øker etter startrekkefølgen i konkurransen. Det betyr at u-seedet pulje kommer først, og der det blir ett hopp i nummereringen i hvert apparat (i mangekampen) begynner så seedet pulje. (Skal forsøke å linke hver video med navn og karakterer, D og E, lengre ned etterhvert.) Har delt videoene inn mapper:"Finaler" og "Mangekamp", og der er de delt inn i apparater igjen (01FX=frittstående, 02PH=bøylehest, 03SR=ringer, 04VT=hopp, 05PB=herreskranke og 06HB=svingstang)

Videoene er konvertert en del ned i kvalitet, men jeg håper det er godt nok likevel. Jeg bruker vel et par timer på å laste opp filene slik de nå er, og hadde heller ikke hatt plass til så mye mer enn et par av dem i opprinnelig kvalitet (og jeg filmer i noe redusert kvalitet også).

Jeg mangler foreløpig 1 øvelse fra mangekampen: Odin i bøylehest. Jeg hadde avtale om å få den videoen jeg TRODDE jeg manglet, og det har jeg fått, men jeg husket feil, så da har jeg en ekstrafil av Odin i ett apparat, men mangler da fortsatt bøylehesten hans. Håper jeg kan få den også relativt fort, og vil da lastet den opp rimelig umiddelbart.

Har nå fått den siste øvelsen til Odin i bøylehest, og den er navngitt så den skal være rett sted i rekkefølgen i mappen med bøyleøvelser i mangekampen (det er ikke opprinnelig en GoPro-fil, men har navnet den likt for å få den til å passe inn i rekkefølgen på navn). Har også konvertert den til samme "oppsett" som de øvrige filene.

Jeg mangler også den ene vinkelen på Magnus i finalen i frittstående (minnekortet på det ene kameraet klikket), men han kjører heldigvis alt av turning slik at "vinkel2.mp4"-filen har fått med seg alt...  ;D  ???  O0  :police:

Det skulle være NGTF som sitter på rettighetene til filene (jeg har spurt, og fått OK fra TKTM til å legge dem ut). For min del kan de som vil videreformidle filene på egne sider, for å promotere norsk turn (og ikke for å tjene penger...), gjerne gjøre det, men link i så fall hit, så folk vet hvor de kom fra opprinnelig, men det er som sagt NGTF som som formelt har opphavsrett til video fra mesterskapet. Og si gjerne ifra her hva og hvor dere har postet det også (eller send en mail).

Det kan vel være at en og annen øvelse av noen av dameturnerne også er med i bakgrunnen på noen av videoene, men det er video av herreturnerne som er filmet.

Resultater:
Resultatene fra konkurransen ligger ute i to "versjoner", lenket her:
Oversikt over alle sluttkarakterer i "live-score"-systemet som var aktivt også under konkurransen (ikke separate D/E-karakterer)
Dropbox-side, med mer komplette resultater som nedlastbare filer.

Om folk ønsker å diskutere øvelsene, konkurransen, eller dømmingen (om dere mener vi har gjort feil etter å ha sett videoene??) på saklig vis, er de hjertelig velkomne til å gjøre det her. (Man må være meldt inn i forumet for å kunne poste.) Usaklige eller overdrevent negative kommentarer vil bli slettet. Om dere skulle kunne overbevise meg/oss om at vi har gjort feil, vil det selvsagt (dessverre?? heldigvis??) ikke gi noen innvirkning på karakteren...  :police:  :police:  :police:

Men det kan alltid være interessant å diskutere prinsipper og linjer for dømming, så lenge det er saklig!
 O0  O0  O0
« Siste redigering: Torsdag, 15. Oktober 2015, 01:51 av gymbo »
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Sv: NM-senior i apparatturn 2015
« Svar #2 på: Onsdag, 14. Oktober 2015, 08:00 »
Her kommer forhåpentligvis liste med lenker til hver øvelse med navn på utøver og karakterer på hver av dem etterhvert.
MVH
Børre