Skrevet av Emne: Veterankonkurranse turn menn lørdag 19. oktober 2013!  (Lest 1962 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
    • GYMBO's forum for turn, cheer o.l.
Veterankonkurranse turn menn lørdag 19. oktober 2013!
« på: Torsdag, 17. Oktober 2013, 14:21 »
Den første veterankonkurransen for turn menn i Norge arrangeres i Haslehallen (Oslo Turns hall på Hasle) lørdag 19. oktober, hvor hallen åpnes kl 13.00 for trening/oppvarming, med konkurransestart kl. 15.30. Det vil være gratis inngang, og lite kiosksalg, så det kan være en fordel å ha med litt mat og drikke om man tror det vil bli et behov underveis. Hallen er også åpen for publikum under treningen, men alt arrangeres i "treningsdelen" av hallen, så det vil ikke være vanlige tribunefasiliteter, ei heller for selve konkurransen. Det vil forhåpentligvis bare bidra til en intim konkurranse, og alle skal nok få plass likevel!

Det er nå noen færre deltagere enn de som opprinnelig hadde meldt seg, men det er fortsatt vesentlig flere deltagere enn det er seniorer i vanlige turnkonkurranser! Om det er alderen som tynget mer enn ventet, eller om det har vært over-mot på trening på forhånd som er grunnen til en liten reduksjon vet jeg ikke helt, men en del av de som stiller er generasjonen av TØFFE turnere! Idag har man grophaller, og alle apparatene har svikt/myke overflater, og det brukes svære, tykke matter til avsprang/under apparatene. Turnerne i "gamle dager" var glad til om de fikk et teppe på steingulvet man kjørte frittstående på, og om det bare VAR matter under apparatene var de kjempeglad for det! Bøylehest og hopp måtte kjøres på levende hester, og de måtte fanges først, og så var det om å gjøre å få turnet før de flyttet for mye på seg (mulig jeg overdriver litt...).

Noen av deltagerne har også drevet med slikt som dette (lenke) etter at de "ga seg" med å turne!

Så om du har en far som er "grodd fast" foran TV'en, så ta ham med og vis ham alternativet her. Og om du har en far som synes han er sprek fordi han spiller på bedriftslaget i fotball, så ta ham gjerne med hit og vis hva "pensjonister" (i denne sammenhengen "pensjonerte" turnere) kan gjøre.

Det er uansett MANGE tidligere "storturnere" som har meldt sin ankomst ihvertfall som tilskuer/støtteapparat, så hallen kommer nok til å være fylt med flere NM-titler enn det som har vært samlet i en konkurransehall tidligere. Så jeg regner med at det kommer til å være kjempestemning på tribunen, hvilket burde bidra til bra turning i apparatene også. Og eleganse og stil var vel også kjennemerker for en del av de "gamle guttene", så severdig vil det nok være!!

Så alle som har et hjerte for turn, eller har ønske om å se godt voksne (helt opp mot alderen hvor det vel ikke lengre er en fornærmelse å omtales som eldre...) menn utfolde seg i akrobatiske øvelser, er hjertelig velkommen til Haslehallen lørdag 19. oktober 2013! Vennligst ta med entusiasme og godt humør!
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!