Jeg vil med dette få lov til å invitere interesserte til JULETURNSPRELL i 2022.
Turnsprellet nå (og sannsynligvis fremtidige i overskuelig fremtid) vil bli holdt i turnsalen i 2Dance sine lokaler på Skedsmokorset, (
kartlenke her).
Det at turnsprellet nå avholdes i 2Dance sin turnsal, og ikke på Lahaugmoen, gjør at det er en del mindre utstyr for direkte apparatturn. Men salen er relativt velutstyrt til å hovedsaklig være turnsal for dansere, og er på ca. 16mx10m, med 3 frittståendefelt (kun tepperull), en bane med en "frittståendetumbling" og en bane med powertumbling. Det er også godt med tjukkaser (med supersoft-topp) og madrasser, og en del luft- og skum-hjelperedskaper, samt en trampett. Så det meste av "matteturn/frittståendeturn skulle være mulig å gjennomføre/trene på, og ihvertfall enkle rotasjoner på trampett er også mulig å få til.
Det vil bli begrenset plass på disse treningene, blant annet i forhold til om jeg klarer å skaffe ekstra trener ved stor pågang, og gitt størrelsen på turnsalen til 2Dance vil 20 utøvere i utgangspunktet være maks jeg kan ha med på hver enkelt trening. Det betyr at en fellespåmelding med mer enn en utøver som gjør at antallet går over 20, vil kunne måtte "velge" hvem som ikke skal være med på de(n) treningen(e) slik at antallet totalt kommer ned i 20, eller trekke påmeldingen. Vil SANNSYNLIGVIS øke antallet jeg tar inn, om det skulle bli en problemstilling, og det er snakk om 1 eller 2...Jeg håper, og tror, de oppsatte treningene vil bli gjennomført. Treninger (økter) kan bli avlyst om få/ingen skulle melde seg på. (Treningsdager med minst 4 påmeldte til DAG den dagen (2 økter vil da regnes som en dag) VIL bli gjennomført. Avlysning vil for førjulsturnsprell eventuelt skje fredag 16. desember klokken 20.00 (det er kort frist!), og dagen før, d.v.s. 27. og 30 desember, kl. 16.00 for treningene i romjulsturnsprell, med direkte beskjed til de(n) som eventuelt hadde meldt seg på. Vil BEKREFTE treninger så snart mange nok har meldt seg på. (Om det blir bare 1 eller 2 utøvere til en av øktene vil jeg høre med de(n) aktuelle om de ØNSKER å trene med så få den økten eller ikke.)) Hvis TRENINGEN er bekreftet kan jeg ta imot påmelding omtrent frem til treningsstart, såfremt jeg har dekning med trenere nok, og det ikke havner over 20 deltakere totalt.
Ved gjeninnføring av restriksjoner som gjør at disse treningene ikke kan gjennomføres, vil de selvsagt måtte bli avlyst! (Selv om jeg nå anser det som svært usannsynlig, vil jeg bare nevne det...)Tidspunkter:Foreslåtte datoer/tiderBekreftede datoer/tiderAvlyste datoer/tider- Juleturnsprell 2022:
- Førjulsturnsprell 2021:
Lørdag 17. desember 11.00-13.00 og 14.00-16.00Søndag 18. desember 11.00-13.00 og 14.00-16.00
- Romjulsturnsprell 2022:
Onsdag 28. desember 11.00-13.00 og 14.00-16.00Lørdag 31. desember 11.00-13.00 og 14.00-16.00
Har satt tiden lik for alle dagene, for enkelhets skyld.Det er ikke umulig at det vil bli servert noe "godt" i pausene for de som trener to økter (men kun ETTER at man har fått i seg ordentlig mat!), men vet ikke helt hva/hvordan ennå eventuelt... Så HUSK å ha med mat til pausen om du skal trene to økter! (Det er ihvertfall mikrobølgeovn og vannkoker på 2Dance...)I forhold til priser og påmelding:En økt er en totimers trening, en dag er to treningsøkter samme dag.Priser:Per person:- Pris treningsopplegg en totimers økt: 280,-
- Pris treningsopplegg en dag: 490,-
(Har nå økt prisene noe...)Rabatter:- Hvis dere melder på og betaler for 2-4 personer sammen får dere 5% rabatt
- Hvis dere melder på og betaler for 5-9 personer sammen får dere 10% rabatt
- Hvis dere melder på og betaler for 10 eller flere personer sammen får dere 15% rabatt
- Hvis dere melder på og betaler for 2 økter/dager (på samme person) får dere 5% rabatt i tillegg
- Hvis dere melder på og betaler for 3 økter/dager, eller mer, (på samme person) får dere 10% rabatt i tillegg
- Rabatten for flere dager/økter kan legges til rabatten for flere påmeldte samlet, så maks rabatt blir da 25%
Hvis det kommer inn flere påmeldinger enn enn det jeg er bekvem med i forhold til trenerdekning eller total plass, vil dere likevel bli registrert og stå på "venteliste" til jeg får bekreftet flere trenere (eller jeg eventuelt får andre av-meldinger igjen). Dette vil dere selvsagt få beskjed om på mail når dere melder dere på!
Og husk det uansett er plass til maks 20 deltagere per trening nå! (Ikke at det sannsynligvis blir noe problem...)Faktura vil ikke bli sendt ut før treningene eventuelt er bekreftet, men håper den likevel kan bli betalt før den (første) aktuelle treningen (det kravet/ønsket bortfaller selvsagt om ikke faktura er sendt ut noen bankdager før treningen, hvilket nå uansett vil bli vanskelig...). Hvis det er plass vil jeg stort sett ta imot påmeldinger nesten frem til treningsstart, men i praksis blir påmeldingsfrist tidspunktet jeg eventuelt vil avlyse treningene.
Påmelding gjøres på mail til: turntimer@gymbo.noPåmeldingen må inneholde antall personer (med navn og kontaktinfo til foreldre/foresatte for umyndige utøvere, gjerne mobilnummer), e-post og alder, gren og lag, på alle utøverne), hvilke økter den enkelte skal være med på, samt
fakturaadresse til en person som er myndig*. (Vil bli sendt på mail, men trenger likevel postadresse. Mailadressen må da også være på den personen som er myndig.)
*Jeg vil helst ikke sende faktura til umyndige personer. Det naturlige vil da normalt være at det er en forelder/foresatt, eller trener/leder (som er myndig), som vil foreta påmelding, og også stå som fakturamottaker.Gi gjerne tilbakemelding om hva de forskjellige kan og/eller ønsker å trene på i påmeldingen også.
Vil også for ordens skyld legge til at påmeldingene i utgangspunktet er bindende (unntak vil være f.eks. være legeerklæring, mistanke om eller bekreftet corona-smitte e.l.).Dere skal rimelig umiddelbart få bekreftelse når dere melder dere på, også om dere havner på "venteliste"; se over. Om dere ikke skulle få det "raskt nok", kan dere sende meg en melding på 90951633. Får dere ikke en bekreftelse er dere heller ikke meldt på!
De som allerede ER medlemmer av forumet kan enkelt stille eventuelle spørsmålene her. De som ikke er medlemmer ennå får for tiden heller ikke registrert seg i forumet, så dere må eventuelt sende spørsmål rundt treningen til den samme
mailadressen som brukes til påmelding.Litt om antatt treningsopplegg:Det vil bli felles oppvarming, som vil være litt etter interessen/ønsker fra deltagerne, men vil gjerne inneholde noe øvelser som gir litt grunnleggende styrke/koordinasjon spesifikt for turn. Og den vil avsluttes med litt uttøyning (de som har spesielle problemer/skader som gjør at de trenger ekstra/annen oppvarming må si ifra, og må også regne med å styre dette selv). Oppvarmingen skulle ikke ta mer enn en halvtime, og de dagene med pause kan det bli kortere/raskere oppvarming i annen økt (antar da de fleste vil være med på begge økter

). Størstedelen av treningen vil være rettet mot forskjellige deler matteturn, hvor man selvsagt vil benytte det utstyret som er i hallen for å hjelpe inntreningen av ting ("frittstående-tumbling", powertumbling, trampett etc.). Vil forsøke å dele inn i grupper etter ferdighet, deretter alder, ved behov, og ikke nødvendigvis etter gren/idrett... Et mål for disse treningene fra min side har alltid vært at man får tatt en ny utfordring (eller 3? 5? 9?) og gjerne har lært noe nytt også. Om man bare ønsker å holde seg "i gang", er jo det vel og bra, men jeg kommer nok til å forsøke å utfordre deg underveis likevel!!!
Selv om hver økt er bare 2 timer har det vel hendt at jeg har gått noe over tiden før, og det er vel fare for at det vil gjøre det her også (om ikke noen er etter oss)... Og jeg kaster sjelden ut folk når de nesten får noe til "å løsne", og vet det er mange som trener best mot slutten av treninger
. Så vil tro de fleste vil få godt utbytte av disse treningene hvis de melder seg på.Ting å huske på:Til oppvarmingen (og for pausene) så forventer jeg at utøverne har med godt og varmt treningstøy som MINIMUM dekker skuldre og knær (t-skjorte og bukse/tights f.eks). ANBEFALER likevel genser/jakke og treningsbukse utenpå det man regner med å turne i! Husk likevel at det må være tøy som sitter godt; varme turndrakter og tights kan være et godt alternativ. Sko er ikke lov under mesteparten av treningen (unntaket er trening på tepperullene på gulvet, og til dels under oppvarmingen). Gymsokker kan da være et godt alternativ, da det egentlig er eneste "lovlige" fottøy (sokker blir for glatt) under treningen (for utøvere). Smykker er i utgangspunktet forbudt, pleier dog å godta små øredobber (uten skarpe deler eller som kan henge lett fast). Piercinger må også vekk p.g.a. sikkerheten (ved sikring risikerer man at det er hva mottageren får "best" tak i hvis de må gå inn...
AUUU!). Langt løst hår er heller ikke lov, og hettegensere likeså (etter oppvarming). Ha med vannflaske e.l. og gjerne frukt/nøtter eller lignende for litt ekstra energi ved behov. Og husk på masse innsatsvilje og godt humør!
Håper folk synes dette er interessant og melder seg på!Og med forbehold om trykkleif, det er klippet og limt (og lett redigert, selvsagt...) fra tidligere poster.