Skrevet av Emne: Barneidrettsbestemmelsene kraftig myket opp!  (Lest 2462 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
    • GYMBO's forum for turn, cheer o.l.
Barneidrettsbestemmelsene kraftig myket opp!
« på: Søndag, 13. Mai 2007, 20:13 »
Barneidrettsbestemmelsene har blitt kraftig myket opp på Idrettstinget 11.-13. mai 2007. Det var satt ned en gruppe som har arbeidet med dette før tinget, og de kom med en innstilling hvor man bl.a. gikk over til å kalle det "Barneidrettsrettigheter".

Det har vært en del fokus i forkant på at man nå skulle få lov til å konkurrere fra 11 år, men det mener jeg er en unøyaktig fremstilling: Det har vært anledning til å konkurrere fra 11 år med de gjeldende bestemmelser også, men med visse begrensninger i omfang, område og antall. De fleste av disse begrensningene ble foreslått fjernet. Jeg vil avvente den direkte ordlyden på bestemmelsene/rettighetene før jeg konkluderer endelig, men vil tro at dette vedtaket skulle være et skritt i riktig retning ihvertfall. (Hvis noen har en link eller annet av vedtaket så vær så snill og post det!!)

Jeg finner ikke saken/vedtaket på NIF sine sider nå (ligger sikkert der, men har ikke gravd veldig etter den ennå), men her er en bufret link fra en sak fra Halden Arbeiderblad hos Google (funker den ikke så søk på Google med nettsted www.ha-halden.no og søkestreng "Aldersgrensen for barneidrett fjernet"):

Fra HA/Google

Forøvrig er Tove Paule (tidligere generalsekretær i NGTF) valgt til president, så det er det jo bare å gratulere med  :)

For øvrig info om tinget se NIF sine sider. Der kan kanskje noen greie å grave frem noe mer info om vedtaket i forbindelse med barneidretten også....

PS: Siden ingen har nådd Juniormedlems-status ennå, og det således er kun moderatorer som kan poste her, får dere sende en PM til en moderator eller en mail til adressen som vil bli aktivisert rimelig fort (foreløpig vil den havne hos meg) hvis dere finner noe interessant. Mail til forummoderatorer. Dere kunne legge inn noe i "Generell diskusjon" også så håper jeg jeg kan jeg flytte det hit, men er ikke helt sikker på redigeringsmulighetene her....
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
    • GYMBO's forum for turn, cheer o.l.
Sv: Barneidrettsbestemmelsene kraftig myket opp!
« Svar #1 på: Fredag, 1. Juni 2007, 01:03 »
Det ser ut til at det vil ta en stund før de faktiske vedtakene fra idrettstinget i forhold til barneidrettsbestemmelsene (eller blir det barneidrettsrettighetene?!?) blir tilgjengelige. Men her er ihvertfall en slags "oppsummering" av hvordan ting ser ut nå:

Nye bestemmelser om barneidrett

Så jeg vet fortsatt ikke helt hva de nye bestemmelsene vil si, og det kan se ut som det er kommet frem til en nærmest herlig blanding av arbeidet til gruppen som ble satt til å jobbe med det, styrets innstilling til tinget som var delvis basert på dette arbeidet, og en del andre innspill fra diverse....

Men det følgende ser ut til å bli gjeldende

• Det vil være lov til å konkurrere for 11- og 12-åringer (dette var vel lov tidligere også; eventuelle "forbud" mener jeg beror på misforståelser). Men det skal vel nå være lov til å konkurrere over hele Norden, tror (HÅPER!) jeg
  • Bestemmelsene skal gjelde barn opp til 12 år
  • Og ellers så ser det ut til at det er en del omtrentlige uttrykk med generelle vendinger....

Så inntil jeg finner mer informasjon å forvirre dere med, er dette det jeg vet....
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!