Skrevet av Emne: Pinseturnsprell 2013  (Lest 1255 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gymbo

  • Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Karma: 0
    • GYMBO's forum for turn, cheer o.l.
Pinseturnsprell 2013
« på: Tirsdag, 14. Mai 2013, 08:54 »
Pinseturnsprell 2013


Foreslåtte turnsprell/datoer
Delvis bekreftede turnsprell/datoer
Bekreftede turnsprell/datoer
Avlyste turnsprell/datoer

    Pinseturnsprell
    • Pinseaften 18. mai 2013 kl. 11-13 og 14-16
    • 2. pinsedag 20. mai 2013 kl. 11-13 og 14-16

    Det blir nå veldig kort frist;spesielt for 18. mai, men får jeg ikke 3 påmeldte i løpet av onsdag 15. mai vil jeg måtte avlyse det. (Det kan fortsatt bli noe av treningen 20. mai selv om 18. skulle avlyses om mange nok melder seg på innen 18. til det.)


    Priser:
    Per person:
    • Pris treningsopplegg en økt: 220,-
    • Pris treningsopplegg en dag: 380,-
    • Pris begge dager, per dag (ingen ytterligere rabatt for flere deler sammen): 350,-
    • Pris treningsopplegg hele "Turnsprell 2013": 4500,- 3600,- fra og med dette sprellet (for de som ikke har meldt seg på ennå)
    Det er også mulig å møte opp på bekreftede treninger uten å ha meldt på på forhånd, men da er prisen det dobbelte, per person (fortsatt per faktura), uten mulighet for noen rabatt! Og det forutsetter selvsagt også at det er plass!!


    Påmelding gjøres på mail til turntimer@gymbo.no for begge dagene. Påmeldingen må inneholde antall personer (med navn og kontaktinfo, også på foreldre e.l. om noe skulle skje, mobilnummer, e-post og alder, gren og lag, på alle utøverne), hvilke økter/dager den enkelte skal være med på (eller om man IKKE skal være med!!), samt fakturaadresse til en person som er myndig*. (Vil bli sendt på mail, men trenger likevel postadresse. Mailadressen må da også være på den personen som er myndig.)

    *Jeg vil helst ikke sende faktura til umyndige personer. Det naturlige vil da normalt være at det er en forelder/foresatt, eller trener/leder (som er myndig), som vil foreta påmelding, og også stå som fakturamottaker.

    For de som bestiller/betaler for HELE "Turnsprell 2013"
    • Man må fortsatt melde fra om deltagelse til de enkelte treningene, i utgangspunktet senest en uke før den aktuelle treningen. Dere vil få mail direkte når nærmere detaljer er lagt ut om hvert "delsprell" med oppfordring om å gi tilbakemelding, og eventuelt purring på telefon/SMS om dere ikke har svart når fristen nærmer seg.
    • Hvis det blir arrangert sommersamling (etter omtrent slik mal) vil det bli gitt minst 20% rabatt på deltagelse der (eller 5% mer rabatt enn det man ellers ville fått)
    • Det vil avholdes minst 20 treningsdager (hvor 4 allerede er avholdt) med enten 2 to-timersøkter eller 1 tre-timersøkt. For hver dag som avlyses slik at det blir mindre enn disse 20 dagene kan gi 5% tilbakebetaling.
      • En dato som avlyses fordi absolutt ingen har meldt seg en uke før treningen, regnes ikke som avlyst som dag i forhold til tilbakebetaling.
      • En dato som flyttes mer enn 2 uker før den var satt opp (og mer enn 2 uker før datoen den flyttes til!) kan ikke regnes som avlyst i forhold til tilbakebetaling.
      • En dato som flyttes mindre enn 2 uker før den var satt opp (og/eller mindre enn 2 uker før datoen den flyttes til!) kan regnes som avlyst i forhold til tilbakebetaling.

    Rabatter:
    • Hvis dere melder på og betaler for 1 økt hver dag på samme person får personen 5% rabatt (legges til eventuell rabatt for flere personer)
    • Hvis dere melder på og betaler for 2-4 personer sammen får dere 5% rabatt
    • Hvis dere melder på og betaler for 5-9 personer sammen får dere 10% rabatt
    • Hvis dere melder på og betaler for 10 eller flere personer sammen får dere 15% rabatt


    Hvis det kommer inn fler påmeldinger enn enn det jeg er bekvem med i forhold til trenerdekning eller total plass, vil dere likevel bli registrert og stå på "venteliste" til jeg får bekreftet flere trenere (eller jeg eventuelt får av-meldinger igjen). Dette vil dere selvsagt få beskjed om på mail når dere melder dere på! Alle som melder på for hele "Turnsprell 2013" VIL få plass, men med en absolutt øvre grense på 50 personer! (Som jeg ikke tror jeg vil nå...)

    Faktura vil bli sendt ut så snart de treningene man er meldt på er bekreftet, og man har plass. Plassen er likevel normalt ikke endelig bekreftet før man har betalt (dette gjelder selvsagt ikke treningen 1. mai). M.a.o. må fakturaen være betalt før første trening man er meldt på! Unntaket er om man er meldt på flere treninger hvor alle ikke er bekreftet før første trening man er meldt på, eller man er meldt på hele "Turnsprell 2013", men det er ikke mange nok totalt til at det er sikkert det er mulig. Det vil det gis beskjed om per mail. Ta eventuelt med nettbankutskrift på første trening om dere betaler kort tid før. Skal forsøke å gi tilbakemeldinger fortløpende etterhvert som jeg registrerer at folk har betalt også.

    Dere skal rimelig umiddelbart få bekreftelse når dere melder dere på, også om dere havner på "venteliste"; se over. Om dere ikke skulle få det "raskt nok", kan dere sende meg en melding på 90951633. Får dere ikke en bekreftelse er dere heller ikke meldt på!

    De som allerede ER medlemmer av forumet kan enkelt stille eventuelle spørsmålene her. De som ikke er medlemmer ennå kan gjerne melde seg inn så de kan poste her. Dere kan også sende spørsmål rundt treningen til den samme mailadressen som brukes til påmelding.

    Sted:
    Gymsalen GIF-turn holder til i på Lahaugmoen (med kartlink!) Vær oppmerksom på at navigasjonssystemer har en tendens til å lede folk på rare veier den siste biten (gamle grusveier fra militærleiren som lå her???). Man må stort sett komme riksvei 4 eller E6 og så kjøre riksvei 22 til man får et skilt merket Lahaugmoen til høyre/venstre (avhengig av om man kom fra riksvei 4 eller E6)

    Litt om antatt treningsopplegg:
    Det vil bli felles oppvarming, som vil være litt etter interessen/ønsker fra deltagerne, men vil gjerne inneholde litt grunnleggende styrke/koordinasjon. Og den vil avsluttes med litt uttøyning (de som har spesielle problemer/skader som gjør at de trenger ekstra/annen oppvarming må si ifra, og må også regne med å styre dette selv). Oppvarmingen skulle ikke ta mer enn en halvtime, og de dagene med kort pause kan det bli kortere/raskere oppvarming i annen økt (antar da de fleste vil være med på begge økter ;) ). Vær forøvrig oppmerksom på at det til tider (=når det er kaldt ute...) er til dels svært kaldt i hallen, og spesielt på gulvet! (Det er for øyeblikket litt problemer med temperaturen, spesielt når det er veldig kaldt ute!) Til oppvarmingen er det derfor en fordel med varmt tøy også på bena. Størstedelen av treningen vil være rettet mot forskjellige deler matteturn, hvor man selvsagt vil benytte det utstyret som er i hallen for å hjelpe inntreningen av ting (frittståendegulv, tumbling Team-Track, trampetter etc.). Vil forsøke å dele inn i grupper etter ferdighet, deretter alder, ved behov, og ikke nødvendigvis etter gren/idrett... Et mål for disse treningene fra min side vil være at man har tatt en ny utfordring (eller 3? 5? 9?) og gjerne har lært noe nytt også. Om man bare ønsker å holde seg "i gang" i løpet av julen, er jo det vel og bra, men jeg kommer nok til å forsøke å utfordre deg underveis likevel!!!

    Selv om hver trening er bare 2 timer har det vel hendt at jeg har gått noe over tiden før, og det er vel fare for at det vil gjøre det her også (om ikke noen er etter oss)... Og jeg kaster sjelden ut folk når de nesten får noe til "å løsne", og vet det er mange som trener best mot slutten av treninger ;D . Så vil tro de fleste vil få godt utbytte av disse treningene hvis de melder seg på.

    Kort om hallen og utstyr:
    Hallen har fullt sett med apparater for apparatturn kvinner og menn (nå også med et "nesten" fullt frittståendefelt!), (stor trampoline står ikke oppe nå), trampett(er) og en Team-track (en lavere, noe flatere airtrack som kan stilles hardere enn "vanlige" airtracker). Det er også forholdsvis godt med matter, landingsmatter, tjukkaser og annet hjelpeutstyr. Nå er det også en "belterigg" som fungerer som beltet i turnsalen på NIH (eller Nes Turns belte i Neshallen, for de som har vært der). Denne gjør det mulig for cheerleadere å f.eks. trene saltokast med skru (har flere skrubelter tilgjengelig!), eller doble, med stor grad av sikkerhet (mottak i cradle blir "litt" vanskelig, spesielt med skrubeltet). Og andre som ønsker å lære å skru, eller andre større volter, kan selvsagt gjøre dette fra nær sagt et hvilket som helst underlag man ønsker... Og det er rimelig raskt å lære å ta imot med belte, så her kan man muligens stille med egne trenere og få trent en del. Det er en fordel om personen som tar imot er større enn personen som skal tas imot, og det er også en fordel å være sterk. Og det krever noe teknikk å "dempe" riktig, så det krever nok litt tid å få full kontroll på mottaket.

    Hallen er ikke veldig lett tilgjengelig med offentlig transport, men ligger greit til med bil (5 minutter fra E6, avkjøringen ved Hvam/Olvasgård). Det går likevel minst en buss langs hovedveien, som er i gangavstand til hallen, også direkte fra Oslo.

    Det vil være tilgjengelig vanlig videokamera og et highspeedkamera, med diverse muligheter for å vise på "skjerm" under treningene! (Som jeg egentlig alltid har med utstyr til for de som er borti meg på vanlige treninger... Så det er stort sett alltid mulighet til å få filmet og sett litt på ting under trening hvis ønskelig!)

    Ting å huske på:
    Det er til tider kaldt i hallen som sagt (skulle ikke være noe problem nå), så ha med godt og varmt treningstøy. Husk likevel at det må være tøy som sitter godt; varme turndrakter og tights kan være et godt alternativ. Til tross for at det er kaldt er sko likevel ikke lov under mesteparten av treningen (unntaket er trening på matter på gulvet, og til dels under oppvarmingen). Gymsokker kan da være et godt alternativ, da det egentlig er eneste "lovlige" fottøy (sokker blir for glatt) under treningen (for utøvere). Smykker er i utgangspunktet forbudt, pleier dog å godta små øredobber (uten skarpe deler eller som kan henge lett fast). Piercinger må også vekk p.g.a. sikkerheten (ved sikring risikerer man at det er hva mottageren får "best" tak i hvis de må gå inn... AUUU!). Langt løst hår er heller ikke lov, og hettegensere likeså. Ha med vannflaske e.l. og gjerne frukt/nøtter eller lignende for litt ekstra energi ved behov. Og husk på masse innsatsvilje og godt humør!

    Håper folk synes dette er interessant og melder seg på! (Selv om det er veldig kortfrist til første "sprell".)

    For ytterligere informasjon om beliggenhet og lignende kan dere se den tilsvarende posten for "Juleturnsprell" i 2009. En del spesifikk informasjon der stemmer selvsagt ikke nå!

    Med forbehold om trykkleif trykkfeil.[/list]
    « Siste redigering: Onsdag, 15. Mai 2013, 16:45 av gymbo »
    MVH
    Børre

    Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!

    Utlogget gymbo

    • Overall boss!
    • Administrator
    • Heltemedlem!
    • *****
    • Innlegg: 550
    • Karma: 0
      • GYMBO's forum for turn, cheer o.l.
    Sv: Pinseturnsprell 2013
    « Svar #1 på: Onsdag, 15. Mai 2013, 16:48 »
    Jeg har da bekreftet alle treningene i pinsen, men det er fortsatt god plass.

    (Hvilket godt kan leses som "Jeg vil gjerne ha flere med på alle treningene!".)
    MVH
    Børre

    Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!