Skrevet av Emne: Turnsprell 2012  (Lest 5220 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
    • GYMBO's forum for turn, cheer o.l.
Turnsprell 2012
« på: Tirsdag, 14. Februar 2012, 04:32 »
Har nå fått satt opp oversikt over hvilke datoer jeg har fornuftig oversikt over mulighet til å sette opp Turnsprell i 2012. Ifjor ble det satt opp, og gjennomført, treninger etter følgende oppsett: Turnsprell 2011 (lenket)):

For hele "Turnsprell 2012" må man betale 4000,- kroner med mulighet for ytterligere rabatt ved flere påmeldte samtidig, samt at betaling for hele "Turnsprell 2012" gir rabatt på en eventuell sommersamling i 2012 også. (Prisen går også ned etterhvert, og er nå 2800,- (sommeren 2012).)

Har nå lagt til noen datoer for "Tilfeldig Turnsprell" også. Om disse flyttes, avlyses eller lignende vil de ikke regnes som "avlyst" i forhold til eventuell tilbakebetaling av betaling for hele Turnsprell 2012. De vil få fargekode som øvrige turnsprell når de er delvis bekreftet, bekreftet eller avlyst, og før det har de egne fargekoder angitt under. De kan i større grad dukke opp og bli borte enn øvrige turnsprell-datoer, og må stemmes frem (har IKKE lagt til avstemningen ennå, og den er kun synlig og mulig å stemme på om man er meldt inn i forumet OG logget inn) for å kunne gjennomføres. Deretter må i utgangspunktet MINST 5 personer melde seg på for at de skal bli avholdt. De tilfeldige turnsprellene som blir avholdt teller som en halv dag for hver økt som gjennomføres i forhold til totale antall dager i løpet av året. Nøyaktig tidspunktene for datoene som er stemt frem vil bli lagt ut i egen post (for alle de tilfeldige turnsprellene sammen) nå den enkelte datoen nærmer seg.

Turnsprell/datoer:

Foreslåtte turnsprell/datoer
Mulig tilfeldig turnsprell
Mulig, og stemt frem (minst 10 stemmer!), tilfeldig turnsprell
Delvis bekreftede turnsprell/datoer
Bekreftede turnsprell/datoer
Avlyste turnsprell/datoer

* Er flyttet en ca. uke senere av personlige årsaker.

Denne listen vil også bli lenker (og lenket) til nærmere beskrivelse av de enkelte delene etterhvert som de blir lagt ut på forumet. Det kan bli noe endringer på enkelte datoer ved behov, men tror det skulle være rimelig korrekt nå. Tilfeldige turnsprell kan som sagt også dukke opp og bli borte også, og nærmere sommeren vil det bli spesifisert datoer for de to siste sommerferieturnsprellene også. Treningene vil fortsatt stort sett søke å ikke kollidere med andre arrangementer for 2Dance sine dansere, da de erfaringsmessig utgjør hoveddelen av utøverne.

Tidspunktene for de forskjellige treningene vil stort sett bli som følger:
  • Trening i helger og på helligdager vil starte i 10-11-tiden, og ha to to-timers økter med 1 til 2 timer pause imellom eller 1 tre-timersøkt (= ferdig tidlig  ;D )
  • Treninger på hverdager (men i skoleferier) vil få en tidlig og en sen økt, slik at de som f.eks. jobber også skal kunne få trent minst en økt

Ellers vil disse "SPRELLENE" stort sett følge "malen" som ligger i "Juleturnsprell 2010".
  • Det vil si de vil stort sett være på Lahaugmoen, men noen få kan bli flyttet til grophall i Oslo-området (sannsynligvis da "Hoppenspretthallen" på Jessheim (turndelen).
  • Jeg vil høyst sannsynlig være tilstede på samtlige dager og økter, men det kan bli andre ansvarlige på enkelte dager/økter ved behov (men det er lite sannsynlig det blir nødvendig/aktuelt).
  • Det vil bli hentet inn flere trenere ved behov.
  • Det vil komme en god del datoer til med trening!!! (Bl.a. i de fleste skoleferiene som i 2011.)
  • Alle dagene vil i utgangspunktet være 2 økter av 2 timer eller 1 økt av 3 timer

For å vite at turnsprellene vil kunne gjennomføres vil jeg som sagt gi mulighet til å melde på for HELE ÅRET! Prisen er i utgangspunktet 4.000,- kroner per person (med mulighet for rabatt!). Prisen vil være den samme også ved påsketurnsprell etter vinterferieturnsprellet, deretter vil prisen gå ned noe om noen skulle ønske å "henge seg på" for resten av året.Det er mulig å be om å få dette beløpet delt i to betalinger...

Ifjor hadde man vel endt opp på en pris på under 50,- kroner timen om man var med på alle treningene som ble gjennomført og det vil stort sett lønne seg om man er med på rundt halvparten av treningene

Påmelding gjøres på mail til turntimer@gymbo.no for hele "Turnsprell 2012"
Påmeldingen må inneholde antall personer (med navn og kontaktinfo, også på foreldre e.l. om noe skulle skje, mobilnummer, e-post og alder, gren og lag, på alle utøverne), hvilke økter/dager den enkelte skal være med på under Vinterferieturnsprell 2012, samt fakturaadresse til en person som er myndig*. (Vil bli sendt på mail, men trenger likevel postadresse. Mailadressen må da også være på den personen som er myndig.)

*Jeg vil helst ikke sende faktura til umyndige personer. Det naturlige vil da normalt være at det er en forelder/foresatt, eller trener/leder (som er myndig), som vil foreta påmelding, og også stå som fakturamottaker.

For de som bestiller/betaler for HELE "Turnsprell 2012"
  • Det må melde seg minst 5 personer til hele året (innen 18. februar), ellers kan tilbudet trekkes (de som melder seg på vil få beskjed direkte per mail/telefon).
  • Siden det nå blir meget kort frist til første trening får dere 20% på vanlig pris på treningene under "Vinterferieturnsprell 2012" hvis ikke mange nok melder seg til hele "Turnsprell 2012")
  • Man må fortsatt melde fra om deltagelse til de enkelte treningene, i utgangspunktet senest en uke før den aktuelle treningen. Dere vil få mail direkte når nærmere detaljer er lagt ut om hvert "delsprell" med oppfordring om å gi tilbakemelding, og eventuelt purring på telefon/SMS om dere ikke har svart når fristen nærmer seg.
  • Hvis det blir arrangert sommersamling (etter omtrent slik mal) vil det bli gitt minst 20% rabatt på deltagelse der (eller 5% mer rabatt enn det man ellers ville fått)
  • Det vil avholdes minst 20 treningsdager med enten 2 to-timersøkter eller 1 tre-timersøkt. For hver dag som avlyses slik at det blir mindre enn disse 20 dagene gir 5% tilbakebetaling.
    • En dato som avlyses fordi absolutt ingen har meldt seg en uke før treningen, regnes ikke som avlyst som dag i forhold til tilbakebetaling.
    • En dato som flyttes mer enn 2 uker før den var satt opp (og mer enn 2 uker før datoen den flyttes til!) kan ikke regnes som avlyst i forhold til tilbakebetaling.
    • En dato som flyttes mindre enn 2 uker før den var satt opp (og/eller mindre enn 2 uker før datoen den flyttes til!) kan regnes som avlyst i forhold til tilbakebetaling.

Rabatter:
  • Hvis dere melder på og betaler for 2-4 personer sammen får dere 5% rabatt
  • Hvis dere melder på og betaler for 5-9 personer sammen får dere 10% rabatt
  • Hvis dere melder på og betaler for 10 eller flere personer sammen får dere 15% rabatt
« Siste redigering: Mandag, 10. Desember 2012, 07:17 av gymbo »
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Sv: Turnsprell 2012: Priser/tider Vinterferieturnsprell 2012
« Svar #1 på: Tirsdag, 14. Februar 2012, 05:02 »
Her er priser, tider og litt annen info om Vinterferieturnsprell 2012:

Vinterferieturnsprell:
Foreslåtte tider
Bekreftede tider
Avlyste tider (hvis ingen melder seg på kan de bli avlyst!)

• Lørdag 18. februar: To økter: 10.00-12.00 og 13.00-15.00*
  • Søndag 19. februar: To økter**: 11.00-13.00 og 16.00-18.00
  • Fredag 24. februar: To økter: 11.00-13.00 og 14.00-16.00

* Begge øktene KAN bli forskjøvet så de starter en time tidligere. (Er nå gjort!)
** Kan bli 2 to-timersøkter isteden; vet det forhåpentligvis i løpet av tirsdag 14. februar. Blir isåfall kl 10-12 og 13-15 eller 11-13 og 14-16. (Er blitt to økter 11-13 og 16-18!)

I pausen(e) vil det stort sett være mulig å oppholde seg i hallen om ønskelig. Det er mulig å lage varm drikke i rom i tilknytning til hallen, og det er mulig å sitte og spise, men det er egentlig ingen mat-tilberedingsmuligheter ut over det.

I forhold til priser og påmelding:
En to-timersøkt er en to-timers trening, en dag er to treningsøkter (vil normalt være to-timersøkter) samme dag.

Priser:
Per person:
  • Pris treningsopplegg en totimersøkt: 200,-
  • Pris treningsopplegg en tretimersøkt: 250,-
  • Pris treningsopplegg en dag: 350,-
  • Pris "Helg": 650,- Kun aktuelt om det blir to økter søndagen også...
  • Pris "Turnsprell 2012": 4000,-(gir fri trening på alle treninger på "Turnsprell 2012"
Det er også mulig å møte opp på bekreftede treninger uten å ha meldt på på forhånd, men da er prisen 300,- per to-timersøkt, 400,- per tre-timerøkt og 500,- per dag, per person (kontant betaling), uten mulighet for noen rabatt! Og det forutsetter selvsagt også at det er plass!!

Rabatter:
  • Hvis dere melder på og betaler for 10 eller flere personer sammen får dere 15% rabatt
  • Hvis dere melder på og betaler for 2 eller flere deler (= økter, dager eller en kombinasjon) sammen får dere 5% ekstra rabatt (legges til eventuelle andre rabatter)
  • Hvis dere melder på hele "Turnsprell 2011", og ikke mange nok melder seg på til at det blir mulig får dere 20% ekstra rabatt (legges til eventuelle andre rabatter)

Hvis det kommer inn fler påmeldinger enn enn det jeg er bekvem med i forhold til trenerdekning eller total plass, vil dere likevel bli registrert og stå på "venteliste" til jeg får bekreftet flere trenere (eller jeg eventuelt får av-meldinger igjen). Dette vil dere selvsagt få beskjed om på mail når dere melder dere på!

Faktura vil bli sendt ut etter Vinterferieturnsprell 2012 er gjennomført, bl.a. fordi det nå er veldig kort frist, og for å sikre at jeg fakturerer "rett".

Påmelding gjøres på mail til: turntimer@gymbo.no
Påmeldingen må inneholde antall personer (med navn og kontaktinfo, også på foreldre eller lignede for kontaktmulighet om noe skulle skje (hvilket det selvsagt ikke vil :police: ), mobilnummer, e-post og alder, gren og lag, på alle utøverne), hvilke økter/dager den enkelte skal være med på, samt fakturaadresse til en person som er myndig*. (Vil bli sendt på mail, men trenger likevel postadresse. Mailadressen må da også være på den personen som er myndig.)

*Jeg vil helst ikke sende faktura til umyndige personer. Det naturlige vil da normalt være at det er en forelder/foresatt, eller trener/leder (som er myndig), som vil foreta påmelding, og også stå som fakturamottaker.

Påmeldingsfrist:
For påmelding til hele "Turnsprell 2012" eller "Vinterferieturnsprell 2012" er fristen lørdag 18. februar.
(Men husk at du må rekke å kunne få bekreftelse før påmeldingen er "endelig", så den bør komme minst dagen før treningen!)

Jeg trenger den informasjonen som er indikert over her, så enten må dere være sikre på at jeg har den fra før, eller så må dere avgi den. Gi gjerne tilbakemelding om hva de forskjellige kan og/eller ønsker å trene på i påmeldingen også. Vil også for ordens skyld legge til at påmeldingene i utgangspunktet er bindende (unntak vil være f.eks. være legeerklæring e.l.).

Dere skal rimelig umiddelbart få bekreftelse når dere melder dere på, også om dere havner på "venteliste"; se over. Om dere ikke skulle få det "raskt nok", kan dere sende meg en melding på 90951633. Får dere ikke en bekreftelse er dere heller ikke meldt på!

De som allerede ER medlemmer av forumet kan enkelt stille eventuelle spørsmålene her. De som ikke er medlemmer ennå kan gjerne melde seg inn så de kan poste her. Dere kan også sende spørsmål rundt treningen til den samme mailadressen som brukes til påmelding.

Sted:
Gymsalen GIF-turn holder til i på Lahaugmoen (med kartlink!) Vær oppmerksom på at navigasjonssystemer har en tendens til å lede folk på rare veier den siste biten (gamle grusveier fra militærleiren som lå her???). Man må stort sett komme riksvei 4 eller E6 og så kjøre riksvei 22 til man får et skilt merket Lahaugmoen til høyre/venstre (avhengig av om man kom fra riksvei 4 eller E6)

Litt om antatt treningsopplegg:
Det vil bli felles oppvarming, som vil være litt etter interessen/ønsker fra deltagerne, men vil gjerne inneholde litt grunnleggende styrke/koordinasjon. Og den vil avsluttes med litt uttøyning (de som har spesielle problemer/skader som gjør at de trenger ekstra/annen oppvarming må si ifra, og må også regne med å styre dette selv). Oppvarmingen skulle ikke ta mer enn en halvtime, og de dagene med kort pause kan det bli kortere/raskere oppvarming i annen økt (antar da de fleste vil være med på begge økter ;) ). Det har til tider vært kaldt i hallen, men dette har heldigvis ikke vært ett problem i det siste, selv på svært kalde dager. Størstedelen av treningen vil være rettet mot forskjellige deler matteturn, hvor man selvsagt vil benytte det utstyret som er i hallen for å hjelpe inntreningen av ting (trampoline, trampetter etc.). Vil forsøke å dele inn i grupper etter ferdighet, deretter alder, ved behov, og ikke nødvendigvis etter gren/idrett... Et mål for disse treningene fra min side vil være at man har tatt en ny utfordring (eller 3? 5? 9?) og gjerne har lært noe nytt også. Om man bare ønsker å holde seg "i gang" i løpet av vinterferien, er jo det vel og bra, men jeg kommer nok til å forsøke å utfordre dere underveis likevel!!!

Selv om hver trening er bare 2 timer (sannsynligvis 1 tre-timersøkt søndag...) har det vel hendt at jeg har gått noe over tiden før, og det er vel fare for at det vil gjøre det her også (om ikke noen er etter oss)... Og jeg kaster sjelden ut folk når de nesten får noe til "å løsne", og vet det er mange som trener best mot slutten av treninger ;D . Så vil tro de fleste vil få godt utbytte av disse treningene hvis de melder seg på.

Kort om hallen og utstyr:
Hallen har fullt sett med apparater for apparatturn kvinner og menn (nå også med frittståendefelt), stor trampoline (som normalt ikke står oppe lengre), trampett(er) og en Team-track (en lavere, noe flatere airtrack som kan stilles hardere enn "vanlige" airtracker). Det er også forholdsvis godt med matter, landingsmatter og tjukkaser. Nå vil det også være en "belterigg" som fungerer som beltet i turnsalen på NIH (eller Nes Turns belte i Neshallen, for de som har vært der). Denne gjør det mulig for cheerleadere å f.eks. trene saltokast med skru (har flere skrubelter tilgjengelig!), eller doble, med stor grad av sikkerhet (mottak i cradle blir "litt" vanskelig, spesielt med skrubeltet). Og andre som ønsker å lære å skru, eller andre større volter, kan selvsagt gjøre dette fra nær sagt et hvilket som helst underlag man ønsker... Og det er rimelig raskt å lære å ta imot med belte, så her kan man muligens stille med egne trenere og få trent en del. Det er en fordel om personen som tar imot er større enn personen som skal tas imot, og det er også en fordel å være sterk. Og det krever noe teknikk å "dempe" riktig, så det krever nok litt tid å få full kontroll på mottaket.

Hallen er ikke veldig lett tilgjengelig med offentlig transport, men ligger greit til med bil (5 minutter fra E6, avkjøringen ved Hvam). Det går likevel minst en buss langs hovedveien, som er i gangavstand til hallen, også direkte fra Oslo.

Det vil være tilgjengelig vanlig videokamera og et highspeedkamera, med diverse muligheter for å vise på "skjerm" under treningene! (Som jeg egentlig alltid har med utstyr til for de som er borti meg på vanlige treninger... Så det er stort sett alltid mulighet til å få filmet og sett litt på ting under trening hvis ønskelig!)

Ting å huske på:
Ha med godt og varmt treningstøy til oppvarming. Husk likevel at det må være tøy som sitter godt; varme turndrakter og tights kan være et godt alternativ. Sko er stort sett ikke lov under mesteparten av treningen (unntaket er trening på matter på gulvet, og til dels under oppvarmingen). Gymsokker kan da være et godt alternativ, da det egentlig er eneste "lovlige" fottøy (sokker blir for glatt) under treningen (for utøvere). Smykker er i utgangspunktet forbudt, pleier dog å godta små øredobber (uten skarpe deler eller som kan henge lett fast). Piercinger må også vekk p.g.a. sikkerheten (ved sikring risikerer man at det er hva mottageren får "best" tak i hvis de må gå inn... AUUU!). Langt løst hår er heller ikke lov, og hettegensere likeså. Ha med vannflaske e.l. og gjerne frukt/nøtter eller lignende for litt ekstra energi ved behov. Og husk på masse innsatsvilje og godt humør!
« Siste redigering: Onsdag, 22. Februar 2012, 16:35 av gymbo »
MVH
Børre

Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille! Hjelp, jeg klarer ikke å stå stille!

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Sv: Turnsprell 2012
« Svar #2 på: Torsdag, 16. Februar 2012, 07:44 »
Har da lagt til de datoene jeg har fornuftig mulighet til å ha oversikt over for øyeblikket også for de øvrige turnsprellene i 2012 i tillegg til vinterferietrunsprellet.

Har også lagt til mulighet for noen "Tilfeldige turnsprell", som er forklart nærmere i begynnelsen av første post, samt lagt til en mulig dato til for vinterferieturnsprellet, og bekreftet at det ihvertfall blir trening de to første dagene der.
MVH
Børre

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
« Svar #3 på: Fredag, 17. Februar 2012, 03:56 »
Har da flyttet starten på øktene lørdag 18. februar en time tidligere, slik at vi er ferdige en time før på lørdag, og endret søndag 19. februar til to to-timersøkter; 11-13 og 16-18 (var en tre-timersøkt 10-13).
MVH
Børre

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
« Svar #4 på: Onsdag, 22. Februar 2012, 16:36 »
Har da bekreftet øktene fredag 24. februar 2012 også.
MVH
Børre

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Sv: Pinseturnsprell: Turnsprell 2012:
« Svar #5 på: Tirsdag, 22. Mai 2012, 17:14 »
Da er (den ene treningsdagen i) Pinseturnsprell 2012 lenket og bekreftet!
MVH
Børre

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
« Svar #6 på: Søndag, 17. Juni 2012, 21:18 »
Første sommerferieturnsprell er nå flyttet en ca. uke senere av personlige årsaker.

Av samme grunn kan det ta noe tid før de to siste sommerferieturnsprellene blir satt opp med dato og tid.
MVH
Børre

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Sv: Turnsprell 2012: Sommerturnsprell 2012
« Svar #7 på: Lørdag, 30. Juni 2012, 03:02 »
Jeg har da satt opp tider for første del av "Sommerturnsprell 2012", samt dager for resten:

Link
MVH
Børre

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
Turnsprell 11. november 2012: Sv: Turnsprell 2012
« Svar #8 på: Tirsdag, 6. November 2012, 03:31 »
Her er pris, tid og litt annen info om turnsprell 11. november 2012:

Turnsprell 11. november:
Foreslåtte tider
Bekreftede tider
Avlyste tider (hvis ingen melder seg på kan de bli avlyst!)

• Søndag 11. november: To økter 15.00-17.00 og 18.00-20.00

I pausen vil det stort sett være mulig å oppholde seg i hallen om ønskelig. Det er mulig å lage varm drikke i rom i tilknytning til hallen, og det er mulig å sitte og spise, men det er egentlig ingen mat-tilberedingsmuligheter ut over det.

I forhold til priser og påmelding:
En to-timersøkt er en to-timers trening, en dag er to treningsøkter samme dag.
Dette er en tre-timersøkt! (Det VAR...)

Priser:
Per person:
  • Pris treningsopplegg en totimersøkt: 200,-
  • Pris treningsopplegg en tretimersøkt (dette var opprinnelig en tretimersøkt): 250,-
  • Pris treningsopplegg en dag: 350,-

Det er også mulig å møte opp på bekreftede treninger uten å ha meldt på på forhånd, men da er prisen 300,- per to-timersøkt, 400,- per tre-timerøkt (dette var opprinnelig en tretimersøkt) og 500,- per dag, per person (kontant betaling), uten mulighet for noen rabatt! Og det forutsetter selvsagt også at det er plass!!

Rabatter:

Hvis det kommer inn fler påmeldinger enn enn det jeg er bekvem med i forhold til trenerdekning eller total plass, vil dere likevel bli registrert og stå på "venteliste" til jeg får bekreftet flere trenere (eller jeg eventuelt får av-meldinger igjen). Dette vil dere selvsagt få beskjed om på mail når dere melder dere på!

Faktura vil bli sendt ut etterhvert som jeg får inn påmeldinger og har bekreftet treningen.

Påmelding gjøres på mail til: turntimer@gymbo.no
Påmeldingen må inneholde antall personer (med navn og kontaktinfo, også på foreldre eller lignede for kontaktmulighet om noe skulle skje (hvilket det selvsagt ikke vil :police: ), mobilnummer, e-post og alder, gren og lag, på alle utøverne), hvilke økter/dager den enkelte skal være med på, samt fakturaadresse til en person som er myndig*. (Vil bli sendt på mail, men trenger likevel postadresse. Mailadressen må da også være på den personen som er myndig.)

Påmeldingsfrist:
For påmelding "Turnsprell 11. november 2012" er fristen fredag 9. november.
Men jeg må samtidig ha bekreftelse fra ihvertfall 3-4 stykker senest i løpet av onsdag for å ha tid til å bekrefte treningen

Jeg trenger den informasjonen som er indikert over her, så enten må dere være sikre på at jeg har den fra før, eller så må dere avgi den. Gi gjerne tilbakemelding om hva de forskjellige kan og/eller ønsker å trene på i påmeldingen også. Vil også for ordens skyld legge til at påmeldingene i utgangspunktet er bindende (unntak vil være f.eks. være legeerklæring e.l.).

Dere skal rimelig umiddelbart få bekreftelse når dere melder dere på, også om dere havner på "venteliste"; se over. Om dere ikke skulle få det "raskt nok", kan dere sende meg en melding på 90951633. Får dere ikke en bekreftelse er dere heller ikke meldt på!

De som allerede ER medlemmer av forumet kan enkelt stille eventuelle spørsmålene her. De som ikke er medlemmer ennå kan gjerne melde seg inn så de kan poste her. Dere kan også sende spørsmål rundt treningen til den samme mailadressen som brukes til påmelding.

Sted:
Gymsalen GIF-turn holder til i på Lahaugmoen (med kartlink!) Vær oppmerksom på at navigasjonssystemer har en tendens til å lede folk på rare veier den siste biten (gamle grusveier fra militærleiren som lå her???). Man må stort sett komme riksvei 4 eller E6 og så kjøre riksvei 22 til man får et skilt merket Lahaugmoen til høyre/venstre (avhengig av om man kom fra riksvei 4 eller E6)

Litt om antatt treningsopplegg:
Det vil bli felles oppvarming, som vil være litt etter interessen/ønsker fra deltagerne, men vil gjerne inneholde litt grunnleggende styrke/koordinasjon. Og den vil avsluttes med litt uttøyning (de som har spesielle problemer/skader som gjør at de trenger ekstra/annen oppvarming må si ifra, og må også regne med å styre dette selv). Oppvarmingen skulle ikke ta mer enn en halvtime. Det har til tider vært kaldt i hallen, og dette har dessverre vært ett problem igjen i det siste. Størstedelen av treningen vil være rettet mot forskjellige deler matteturn, hvor man selvsagt vil benytte det utstyret som er i hallen for å hjelpe inntreningen av ting (trampoline, trampetter etc.). Vil forsøke å dele inn i grupper etter ferdighet, deretter alder, ved behov, og ikke nødvendigvis etter gren/idrett... Et mål for disse treningene fra min side vil være at man har tatt en ny utfordring (eller 3? 5? 9?) og gjerne har lært noe nytt også.Selv om det er bare en trening på 3 timer har det vel hendt at jeg har gått noe over tiden før, og det er vel fare for at det vil gjøre det her også (om ikke noen er etter oss)... Og jeg kaster sjelden ut folk når de nesten får noe til "å løsne", og vet det er mange som trener best mot slutten av treninger ;D . Så vil tro de fleste vil få godt utbytte av denne treningen hvis de melder seg på.

Kort om hallen og utstyr:
Hallen har fullt sett med apparater for apparatturn kvinner og menn (nå også med frittståendefelt), stor trampoline (som normalt ikke står oppe lengre), trampett(er) og en Team-track (en lavere, noe flatere airtrack som kan stilles hardere enn "vanlige" airtracker). Det er også forholdsvis godt med matter, landingsmatter og tjukkaser. Nå vil det også være en "belterigg" som fungerer som beltet i turnsalen på NIH (eller Nes Turns belte i Neshallen, for de som har vært der). Denne gjør det mulig for cheerleadere å f.eks. trene saltokast med skru (har flere skrubelter tilgjengelig!), eller doble, med stor grad av sikkerhet (mottak i cradle blir "litt" vanskelig, spesielt med skrubeltet). Og andre som ønsker å lære å skru, eller andre større volter, kan selvsagt gjøre dette fra nær sagt et hvilket som helst underlag man ønsker... Og det er rimelig raskt å lære å ta imot med belte, så her kan man muligens stille med egne trenere og få trent en del. Det er en fordel om personen som tar imot er større enn personen som skal tas imot, og det er også en fordel å være sterk. Og det krever noe teknikk å "dempe" riktig, så det krever nok litt tid å få full kontroll på mottaket.

Hallen er ikke veldig lett tilgjengelig med offentlig transport, men ligger greit til med bil (5 minutter fra E6, avkjøringen ved Hvam). Det går likevel minst en buss langs hovedveien, som er i gangavstand til hallen, også direkte fra Oslo.

Det vil være tilgjengelig vanlig videokamera og et highspeedkamera, med diverse muligheter for å vise på "skjerm" under treningene! (Som jeg egentlig alltid har med utstyr til for de som er borti meg på vanlige treninger... Så det er stort sett alltid mulighet til å få filmet og sett litt på ting under trening hvis ønskelig!)

Ting å huske på:
Ha med godt og varmt treningstøy til oppvarming. Husk likevel at det må være tøy som sitter godt; varme turndrakter og tights kan være et godt alternativ. Sko er stort sett ikke lov under mesteparten av treningen (unntaket er trening på matter på gulvet, og til dels under oppvarmingen). Gymsokker kan da være et godt alternativ, da det egentlig er eneste "lovlige" fottøy (sokker blir for glatt) under treningen (for utøvere). Smykker er i utgangspunktet forbudt, pleier dog å godta små øredobber (uten skarpe deler eller som kan henge lett fast). Piercinger må også vekk p.g.a. sikkerheten (ved sikring risikerer man at det er hva mottageren får "best" tak i hvis de må gå inn... AUUU!). Langt løst hår er heller ikke lov, og hettegensere likeså. Ha med vannflaske e.l. og gjerne frukt/nøtter eller lignende for litt ekstra energi ved behov. Og husk på masse innsatsvilje og godt humør!
« Siste redigering: Torsdag, 8. November 2012, 14:32 av gymbo »
MVH
Børre

Utlogget gymbo

• Overall boss!
  • Administrator
  • Heltemedlem!
« Svar #9 på: Torsdag, 8. November 2012, 14:34 »
Har nå endret treningstiden til 2 to-timersøkter kl. 15-17 og 18-20 (var en tretimersøkt 15-18...), samt bekreftet treningene søndag 11. november.
MVH
Børre